Jump to content
Annons

?  

10 röster

1. 1. ?

• Jättebra
      1
    • Bra
      4
    • lagom
      2
    • sådär
      1
    • inte bra
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: Mossman

GENRE: pop/ballad

LÅTLÄNGD: 3.41

KOMPOSITÖR: Mossman

PRODUCENT: Mossman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.23MB

STATUS: Skiss

Hej

Undrar om detta kan bli något. Har bara spelat in allt lite som slask nu, ingen bas och ett sunkit Groove Agent spår som trummar.

Lite otajt här och var, men som sagt så ska det spelas in igen om ni/jag tycker det är bra nog, då kommer nog kanske en brygga eller ett stick in oxå.

Hej svejs så länge

Redigerat av Mossman
Annons
Postat (redigerat)

Tjohopp!

Trevlig trudelutt!

Det var en vansinnigt ostämd gura som kommer in ca 2/3 in i låten.

Som sagt otajt som faaan, men lägg ner lite mer tid på den så blir den nog bra...

// Olle

Redigerat av ••• OLLE •••
Postat

jo det kan jag hålla med om, tog ju till min elgitarr och bara slängde på ett fill-in utan att stämma den och de två olika gitarrerna var visst inte 100% ihopstämda. 🙂

tack för kritiken

Postat (redigerat)

detta var skönt. helt klart värt att snida vidare på! märkliga s ljud bara. Låter lite som om du läspar. spännande sångmelodier och sångsvaret i refrängen är skitbra. soundet känns helt rätt iaf.

Detta vill man höra mer av. Fortsätt jobba!!

*edit* sologitarren ja...😎

Redigerat av Eliasson
  • 2 veckor senare...
Postat

Liknar "Puff the Magic Dragon" men annars är jag svag för det här. Lite Will Oldham och det är inte det sämsta 🙂

Rockypop

Postat

Lite av engelsk/irländsk folkmusik, klart värt att jobba vidare på. Kan med fördel höjas några tonsteg för att få mer kraft i sången speciellt de lägsta tonerna blir kraftlösa och tappar ton. Det känns som du försökt tränga ihop så mycket text som möjligt i låten för andningspausarna är minimala. Nästa versrad kommer direkt när förra är slut. Känns stressigt. Går det inte att korta ner meningarna ibland?

Postat

😛 Helt klart värt att jobba vidare på (och tajta till lite lagom också då). Refrängen är skitfin! Den behöver du knappt röra (bara "synka" trummorna där).

Keep on, väntar på den färdiga! 🙂

Postat

Hej, har saknat uppkoppling ett tag så jag har inte sett alla fina kommentarer. Tack så mycket för all feedback. Håller på med en lite skarpare version av den för tillfället den dyker nog snart upp på forumet

Postat
Hej, har saknat uppkoppling ett tag så jag har inte sett alla fina kommentarer. Tack så mycket för all feedback. Håller på med en lite skarpare version av den för tillfället den dyker nog snart upp på forumet

ahh, trevligt. Vi väntar! 🙂

Postat

bra jobbat mossa! gillar det jag hör.

ännu ett tillskott i mossmannensamlingen 😱

du är hjärtligt välkommen på inflyttningsfest i malmö.

bestämmer en tid senare... hoppas du kommer!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.