Jump to content
Annons

Ljudkort?

tejwar (oregistrerad)

Recommended Posts

tejwar (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag är en sån där person som inte vet speciellt mycket om hårdvara. Har ett ljudkort med specifikationerna: Juli@, High Quality 24-bit 192kHz 4x4 reference audio interface with swappable I/O socket.

Det här säger mig ingenting. Vad betyder det?

Redigerat av tejwar
Annons
Postat

Juli@ sägs funka utmärkt, för ditt ändamål. Tror det har rätt bra latency också.

Tänk på att du bara kan spela in två kanaler samtidigt (eller en stereo), så vill du spela in pianot i stereo kan du inte spela in gitarren samtidigt. Spelar du in pianot via midi (dvs, du spelar in noterna snarare än ljudet) så är detta inget problem.

Förstärkare vet jag inte riktigt. Folk brukar rekommendera en enkel mixer, som t ex Behringer UB802, men du kan veta att det troligen blir lägre brusnivåer utan en sån mixer.

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.