Jump to content
Annons

Vtb1 med b1?

PePe801209 (oregistrerad)

Recommended Posts

PePe801209 (oregistrerad)
Postat

tjenare allihopa.. undrar bara om knappen bakom Studio projects vtb1 ska vara på 50 ohm lr 200 ohm? 😛 , har som sagt en studio projects b1 mic, va e det för skillnad på 50 respektive 200 ohm, peace!

Annons
Postat

Det enda jag känner till om den funktionen är att 50Ohm ska fungera bättre till ribbon mikrofoner medans 200Ohm används oftast till alla andra mikrofoner. Testa dig fram, det kanske blir stora skillnader på ljudet beroende på vilket du väljer. MvH

• 3 veckor senare...
Postat

Ja, någon som vet nå exakt svar om detta, beställer nämligen ett litet kit den 20de,de med blandannat den preampen, och nu blev jag lite nojjig 😄

Postat

Micar med transformatorutgång påverkas oftast mycket av inimpedansen på preampen, medan transformatorlösa micar normalt inte påverkas alls - om jag kommer ihåg rätt... 😱

Prova helt enkelt vilket läge som låter bäst, så använder du det framöver. 😮

Postat

Är det åxå sant att SP preampen måste "uppvärmas" ca 30 minuter innan man ska recca för bästa ljudet..(alltså sätta på den ett tag innan man drar igång).. har hört att det rykatas om det 😆

Postat
Är det åxå sant att SP preampen måste "uppvärmas" ca 30 minuter innan man ska recca för bästa ljudet..(alltså sätta på den ett tag innan man drar igång).. har hört att det rykatas om det 😆

Det vet jag inte, men rör måste alltid värmas upp lite. 30 minuter låter ju dock som en extrem överdrift.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.