®offe Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Har precis fått hem mina nya tv-apparater, inhandlade via Technistore. En 26" LCD till vardagsrummet, på svängbart stativ beroende på vilken soffa man vill ligga i. Och en härlig 50", backprojektion med DLP-teknik (går inte att jämför med gamla projektorbackprojektion) till gillestugan med mitt gamla men goa 6-kanals ljudsystem. (tur man inte har några grannar 😉 ) PremiärDVDn blev Hell frezes over med Eagles, helvete, jag trodde jag var där... eller kanske jag var det? För er som inte har den dvdn kan jag säga att det är den överlägset bästa ljudproduktionen jag hört från en liveupptagning någonsin ! Inte ens många studioproduktionen kan konkurrera med ljudet. En del av mina kompisar tycker att det är FÖR perfekt, nästan kliniskt. Men jag får ståpäls. Visst, jag förstår om detta är av noll och intet intresse för er att notera, men när man har något viktigt att berätta funderar man inte på om någon lyssnar. Visst, jag förstår om detta kan uppfattas som skryt, men om jag ska vara ärlig så ser jag det mer som typ konsumentupplysning. Näe, jag bara skojar, det är oförfalskat äckligt skryt, ha ha ha. pk ®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®offe
brojd Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Det är bara att gratulera! och meddela att jag är avundsjuk... Men EAGLES??? .... skärpning... 😉 Själv har jag nyligen införskaffat en ny liten handdator och ett GPS system till den.... så nu har jag en upphetsad (jag säger inte hur) liten dam som säger åt mig: "Om tvåhundra meter, välj de högra filerna".
wonderboy Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Visst, jag förstår om detta är av noll och intet intresse för er att notera, men när man har något viktigt att berätta funderar man inte på om någon lyssnar. Tänk, så brukar jag också resonera när jag gör mina mest minnesvärda inlägg! I övrigt tycker jag det är äckligt, det Du skriver! Du har köpt all denna fina teknik och så lyssnar/tittar Du på Eagles?! Har Thore släppt någon DVD än? "vi fryser inte i Värmland" eller "I Värmland HAR helvetet redan frusit men vi sjunger ramtjickitjickitjickitjickihumdumtjickatjickanlej"? Annars, kan vi bli kompisar? Jag har en 40 GB Ipod som Du skulle kunna få låna. Jag kan också bjuda på både snus och whisky (irländsk och amerikansk). Jag kan ta med min JEM-7 - gitarr och min POD XT. Jag tar också med mig Rush DVD "Live In Rio" så får Du se och höra på f-n! Dom kommer snart med en ny DVD från senaste turnén. Roffe, Du är en hedersknyffel! Snälla, bördiga, schyssta??!!
wonderboy Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Själv har jag nyligen införskaffat en ny liten handdator och ett GPS system till den.... så nu har jag en upphetsad (jag säger inte hur) liten dam som säger åt mig: "Om tvåhundra meter, välj de högra filerna". Är det verkligen något att skryta över, att Du är ihop med en dvärginna som kan läsa GPS?! De kan vara precis lika duktiga som Du och jag, om än lite kortare. Sen kan man ju undra över hur lurad Du blev. Eftersom Dalarna huvudsakligen består av kostigar, älgstråk och Vasaloppsspår så har man ju inte mycket hjälp av detta navigeringsverktyg där. Förresten är det ju också så att det bara finns en väg till och från varje by där ute i obygden, jag menar, Du har ju som sämst 50% chans att hitta rätt. Det här med "välj de högra filerna" är ju ren och skär lögn. Den enda fil som finns i Dina tassemarker är den som står i kylen hos lanthandlaren. Jag tvivlar starkt på att handdatorer kan hjälpa en i valet av denna typ av fil. Avslutningsvis, ser det inte lite malplacerat ut med en handdator i hundsläden?
Neosus Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 (redigerat) Jag har köpt snus. Landströms Grov. Grattis till grejerna, Roffe. Själv är jag avis på folk som har koola teveapparater. 😉 Redigerat 3 september 2005 av Grahn
Drik Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Jag ska köpa pizza! Lite bakis, så de kommer bli såååå perfa! Pizza o en go film 😉
brojd Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 (redigerat) Själv har jag nyligen införskaffat en ny liten handdator och ett GPS system till den.... så nu har jag en upphetsad (jag säger inte hur) liten dam som säger åt mig: "Om tvåhundra meter, välj de högra filerna". Är det verkligen något att skryta över, att Du är ihop med en dvärginna som kan läsa GPS?! De kan vara precis lika duktiga som Du och jag, om än lite kortare. Sen kan man ju undra över hur lurad Du blev. Eftersom Dalarna huvudsakligen består av kostigar, älgstråk och Vasaloppsspår så har man ju inte mycket hjälp av detta navigeringsverktyg där. Förresten är det ju också så att det bara finns en väg till och från varje by där ute i obygden, jag menar, Du har ju som sämst 50% chans att hitta rätt. Det här med "välj de högra filerna" är ju ren och skär lögn. Den enda fil som finns i Dina tassemarker är den som står i kylen hos lanthandlaren. Jag tvivlar starkt på att handdatorer kan hjälpa en i valet av denna typ av fil. Avslutningsvis, ser det inte lite malplacerat ut med en handdator i hundsläden? Nämen wonderboy, låter du nog dina fördomar skena iväg... Att jag tex. skulle åka hundsläde är ju befängt.... det är ju sommar!?! Då är det ju rullskidor i vasaloppsspåret som gäller! (tss.. hundslädar har de i Sibirien, och på Jägersro.) (tänk att ni göteborgare är så tröga... inte konstigt att det är Per Gessle som har publikrekordet i eran stad!) 😛 Redigerat 3 september 2005 av brojd
Pazo Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Jag har festat 12 dagar i rad 🙁 Råkar någon ringa å säga att jag ska på fest idag igen häner jag nog på 😛
wonderboy Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 (tänk att ni göteborgare är så tröga... inte konstigt att det är Per Gessle som har publikrekordet i eran stad!) 😛 Att Per Gessle eventuellt innehar rekordet skulle, i så fall, bero på mängden tillrest, löst folk och fä från bl a Dalarna som vill prova på livet på framsidan. De ekipage som drar förbi på R45 i riktning mot Götet vid dylika uppträden är osannolik. Hundspann, renspann, fotgängare, rullskridskoåkare etc. Väldigt få av dem har GPS.
Eliasson Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Jag har festat 12 dagar i rad 😠 Råkar någon ringa å säga att jag ska på fest idag igen häner jag nog på 🙂 helt rätt! Parta medan du kan! snart sitter du där och undrar vafan som hände så det är lika bra att köra jaärnet. Jag har precis rehabiliterat mig efter gårdagen och måste antagligen vila i 6 dagar innan jag kan inmundiga nästa alkobomb. Men, men, så är det att bli gammal. 😠
brojd Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 (redigerat) (tänk att ni göteborgare är så tröga... inte konstigt att det är Per Gessle som har publikrekordet i eran stad!) 😄 Att Per Gessle eventuellt innehar rekordet skulle, i så fall, bero på mängden tillrest, löst folk och fä från bl a Dalarna som vill prova på livet på framsidan. De ekipage som drar förbi på R45 i riktning mot Götet vid dylika uppträden är osannolik. Hundspann, renspann, fotgängare, rullskridskoåkare etc. Väldigt få av dem har GPS. Ehrm... Finns inte dalkarlar/kullor som någonsin skulle ta sig ned till sveriges "arsel" för att kolla på mr. Gessle när han dessutom spelade för ett knappt utsålt Falun bara några veckor tidigare. 😎 Att inte många har GPS äro dock alldeles sant.... förmodligen därför det var några få där nere överuvudtaget.... och när de såg den stora folkströmmen av göteborgare så kände de väl medlidande med "fåren" och hjälpte helt enkelt till att valla in er i fållan. Redigerat 3 september 2005 av brojd
Per_a_55 Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 (redigerat) Grattis O-roffe, visserligen har jag också TV, sex stycken närmare bestämt. Problemet är att jag bara har tre fungerande paraboler och en boxer, så två apparater får bara analoga kanaler och dom ska dom ju släcka ner här nästa år. Att man sen bara har tre surroundsystem gör det ju urtråkigt att se på dom andra TV-apparaterna. GPS har jag bara i bilen, och Helga vill ju aldrig köra samma väg som jag, hon bara tjatar om att jag skall göra en U-sväng hela tiden. Det är MIG det är synd om, skryt du bara O-roffe och tryck ner mig ännu mer i skoskaven.... edit: Och till datorn har jag bara en 23 tums widescreen, urtråkigt till det digitala TV-kortet. Redigerat 3 september 2005 av Per_a_55
dede Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 Nu förstår jag inte vad du ska med alla de där grejerna till, O-Roffe, när det ändå verkar somm du får framleva den mesta av din vakna tid ute i garaget. 😉
®offe Postat 4 september 2005 Trådstartare Postat 4 september 2005 Tänk, så brukar jag också resonera när jag gör mina mest minnesvärda inlägg! I övrigt tycker jag det är äckligt, det Du skriver! Du har köpt all denna fina teknik och så lyssnar/tittar Du på Eagles?! Har Thore släppt någon DVD än? "vi fryser inte i Värmland" eller "I Värmland HAR helvetet redan frusit men vi sjunger ramtjickitjickitjickitjickihumdumtjickatjickanlej"? Annars, kan vi bli kompisar? Jag har en 40 GB Ipod som Du skulle kunna få låna. Jag kan också bjuda på både snus och whisky (irländsk och amerikansk). Jag kan ta med min JEM-7 - gitarr och min POD XT. Jag tar också med mig Rush DVD "Live In Rio" så får Du se och höra på f-n! Dom kommer snart med en ny DVD från senaste turnén. Roffe, Du är en hedersknyffel! Snälla, bördiga, schyssta??!! Wonder! Du är välkommen med whiskey och Rush-dvdn. Vi tar oss några stänkare och jämför ljudkvalité. Jag ska försöka hitta några schyssta Skogmanalster att plåga dig med framåt småtimmarna 😕 Bara Hackeman klämmer ur sig ett datum för sthlmsIRL:en så kan du haka på! ramtjickitjickitjickitjickihumdumtjickatjickanlej /®offe
®offe Postat 4 september 2005 Trådstartare Postat 4 september 2005 Grattis O-roffe, visserligen har jag också TV, sex stycken närmare bestämt. Problemet är att jag bara har tre fungerande paraboler och en boxer, så två apparater får bara analoga kanaler och dom ska dom ju släcka ner här nästa år. Att man sen bara har tre surroundsystem gör det ju urtråkigt att se på dom andra TV-apparaterna. GPS har jag bara i bilen, och Helga vill ju aldrig köra samma väg som jag, hon bara tjatar om att jag skall göra en U-sväng hela tiden. Det är MIG det är synd om, skryt du bara O-roffe och tryck ner mig ännu mer i skoskaven.... edit: Och till datorn har jag bara en 23 tums widescreen, urtråkigt till det digitala TV-kortet. He he he, som sagt: här kan vi skryta utan att skämmas, fast du maskerade det snyggt 😕 ®offe
®offe Postat 4 september 2005 Trådstartare Postat 4 september 2005 Nu förstår jag inte vad du ska med alla de där grejerna till, O-Roffe, när det ändå verkar somm du får framleva den mesta av din vakna tid ute i garaget. 😉 Ha ha, trodde du jag skulle ha apparaterna för att titta på ? 😕 Nej nej, det är bara för att jag, när jag sitter i garaget (som jag gör precis just nu) ska veta att om jag VILL så kan jag gå in och kika på dem. Fast jag har aldrig tid 🙁 Fast visst, du har en point, och tanken har slagit även mig 😉 ®offe
hackeman Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 Bara Hackeman klämmer ur sig ett datum för sthlmsIRL:en så kan du haka på! Jag? 😉 Varför ska jag? Varför inte du? Du bor där, jag bor här. 😕
wonderboy Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 Bara Hackeman klämmer ur sig ett datum för sthlmsIRL:en så kan du haka på! Jag? 😉 Varför ska jag? Varför inte du? Du bor där, jag bor här. 😕 Menar Du verkligen att Du bangar en IRL hemma hos Roffe? Tänk själv, Thore Skogman, Åsa-Nisse, Klabbarparen på CD och DVD i gigantiska ljudanläggningar och jätteskärmar!!!! Och Du, jag och Roffe som sitter i hanses garage och trycker! Kom igen nu, Hacke, ordna!
polardark Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 Jag har en liten svartvit Luxor-teve från 70-talet. Den kostade 30 spänn på skärholmens loppis... Funkar skitfint. 😕
musik (oregistrerad) Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 Hej! Jag vet inte vad avundsjuka är. Kommer förhoppningsvis aldrig få uppleva den heller. 😕 :musik
hackeman Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 Jag vill oxå skryta. 😕 Så här många krognotor lyckades jag få ihopa under ett år: Fast jag ska erkänna att där slank in en och annan klädnota oxå... 😕
Egghuvud Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Jag har precis byggt ett hus. 200 kvadrat + 1500 kvadrats tomt vid vattnet. 😕
®offe Postat 5 september 2005 Trådstartare Postat 5 september 2005 Jag har precis byggt ett hus. 200 kvadrat + 1500 kvadrats tomt vid vattnet. 😕 Ahhhh, härligt, fetaste skrytet hittills. Blev lite sugen på att skriva att jag köpt en jumbojet, men det vore mera ljug än skryt så jag avstår 😕 /®
wonderboy Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Ok, är det så Ni vill ha det?! Jag har byggt hus på 170 kvm uppe på ett berg med vidunderlig utsikt över Göta älv. Jag har bergvärme i slingor i alla golv på undervåningen. Jag har bubbelpool där jag sänker ner mig med jämna mellanrum, gärna i sällskap med en whisky eller ett glas Rioja. Jag har också en batteridriven cylinderklippare som gör att min gräsmatta ser ut som en golfgreen. Vad sa Ni nu, va?!
hegobald Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Ahh.. jag har precis installerat bergvärme.. Borrat 163 meter och kopplat in en Fighter 1230 8 KW med fjärrstyrning så att även om jag inte är hemma så kan jag skicka SMS eller surfa in på den och justera och kolla värden 😕. Den är ansluten till ett äkta bredband i form av fiber, 100 Mb/S Internetaccess (inte anslutning utan Internethastighet 😕😱😆 ) och Äkta fast IP-aderss och allt. Slut med att klyva och bära ved nu 😕
VacUm Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Idag fick jag inte massa pengar på kontot så jag gick ner o handlade bröd, smör, yoggi, snus och mjölk. Så nu sitter man mätt och belåten med snus under läppen och en kaffekopp på skrivbordet. Värsta lyxen!
wonderboy Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Finns inte dalkarlar/kullor som någonsin skulle ta sig ned till sveriges "arsel" för att kolla på mr. Gessle när han dessutom spelade för ett knappt utsålt Falun bara några veckor tidigare. 😎 Att inte många har GPS äro dock alldeles sant.... förmodligen därför det var några få där nere överuvudtaget.... och när de såg den stora folkströmmen av göteborgare så kände de väl medlidande med "fåren" och hjälpte helt enkelt till att valla in er i fållan. Nä, Du har nog rätt! Det var nog värmlänningar. Varför skulle någon vilja åka till "Sveriges arsel" för att titta på Gyllene Spyor, eller vad de nu heter. Jag kollade turnélistan och detstod inte med. Det förstår Du väl att de inte kan spela i varenda liten håla i Dalarna, det måste ju bära sig så att stackars Per får några pengar. Vad betyder "knappt utsålt"? Antingen är det väl utsålt eller inte? "Knappt utsålt" i Falun måste ju innebära att varenda dalkarl (om det nu finns såna), dalkulla och same måste ha tagit skotern dit! Utsålt i Dalarna torde innebära att även en del tamboskap kom in. Enda anledningen till att köpa GPS om man bor i Dalarna måste vara för att försöka ta sig därifrån! Vad sa Du nu, min lilla dalkulla?!
brojd Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Finns inte dalkarlar/kullor som någonsin skulle ta sig ned till sveriges "arsel" för att kolla på mr. Gessle när han dessutom spelade för ett knappt utsålt Falun bara några veckor tidigare. 😱 Att inte många har GPS äro dock alldeles sant.... förmodligen därför det var några få där nere överuvudtaget.... och när de såg den stora folkströmmen av göteborgare så kände de väl medlidande med "fåren" och hjälpte helt enkelt till att valla in er i fållan. Nä, Du har nog rätt! Det var nog värmlänningar. Varför skulle någon vilja åka till "Sveriges arsel" för att titta på Gyllene Spyor, eller vad de nu heter. Jag kollade turnélistan och detstod inte med. Det förstår Du väl att de inte kan spela i varenda liten håla i Dalarna, det måste ju bära sig så att stackars Per får några pengar. Vad betyder "knappt utsålt"? Antingen är det väl utsålt eller inte? "Knappt utsålt" i Falun måste ju innebära att varenda dalkarl (om det nu finns såna), dalkulla och same måste ha tagit skotern dit! Utsålt i Dalarna torde innebära att även en del tamboskap kom in. Enda anledningen till att köpa GPS om man bor i Dalarna måste vara för att försöka ta sig därifrån! Vad sa Du nu, min lilla dalkulla?! Angående GPS:en så sade du själv att det bara fanns en väg, så då lär den knappast behövas för vägnavigering. När jag skall besöka min kära granne i den mörka dalanatten 18 mil härifrån däremot, då är den bra att ha... Speciellt nu när det nya "människoskyddsprojektet" har kommit igång då vi märker all varg och björn med GPS sändare så man kan ta en omväg ifall vargen skulle hamna mellan grannens gård och min egen. PS. Knappt utsålt innebär att det inte var tillräckligt många dalmasar/kullor som var dumma nog att köpa biljett.... till skillnad från göteborgarna DS.
hammagrella Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 Fick lite pengar tillbaka på skatten och tjackade en liten båt Just det, det är den där lilla ni ser i aktern där... 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.