Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)
Fy fan vad kasst att den kör på usb 1... Varför skulle någon vilja köpa m-box nu? Är dom rädda att den ska konkurera ut digi002? Jag förstår inte. Dom tror väl att konsumenterna är dumma i huvet?

Penudd: Läser du någonsin igenom trådarna ordentligt innan du svarar? (du klantade till det i tråden om kvinnliga trummisar rejält när du inte läste igenom det som skrivits.)

Det finns massor av information skriven i tråden och länkad från tråden varför USB 1.1 användes istället för 2.0 eller FW.

Och som både jag, majken och vacum var inne på tidigare så finns det egentligen inte mycket att tjäna med att ha ett USB 2.0 gränssnitt på mbox2.

Ta även en titt på länken som aolsson bifogade i ett tidigare inlägg.

Redigerat av brojd
Annons
Zeke Zement (oregistrerad)
Postat
Fy fan vad kasst att den kör på usb 1... Varför skulle någon vilja köpa m-box nu? Är dom rädda att den ska konkurera ut digi002? Jag förstår inte. Dom tror väl att konsumenterna är dumma i huvet?

🙂

Har du inte läst inläggen ovan..? Klicka på länken i aolssons inlägg ovanför så finns ju en vettig förklaring.

Den är ju knappast sämre än den första Mboxen.

Postat
Och som både jag, majken och vacum var inne på tidigare så finns det egentligen inte mycket att tjäna med att ha ett USB 2.0 gränssnitt på mbox2.

Då missförstod du mig 🙂

Jag skulle mycket hellre ha sett ett FireWire gränssnitt på Mbox2 om det betydde att den klarade 4 in/ut samtidigt och kanske även i högre upplösningar som 24/96.

Jag tror också att jag hellre skulle ha sett ett USB2 gränssnitt, men i nuläget finns vad jag vet enbart två ljudkort med USB2 och jag har inte haft möjlighet att testa något av dem:

Edirol UA-101

Mindprint TRIO USB

Att Digidesign uttalar sig negativt kring USB2 kan jag tycka känns lite underligt med tanke på att man då kritiserar Edirol och Mindprint för deras val av gränssnitt.

Nåväl, ljudkortstest #2 är på gång och vi har en Edirol UA-101 här på redaktionen, så det återstår att se om Digidesigns påstående kring USB2 stämmer 🙂

/Majken

Postat

Ja men då kanske man kan få ett specialbyggt mbox2 kort med usb2 så blir några fler glada då...allt står ju förklarat och jag kan inte säja annat än att med de förklaringarna så köper jag allt som digidesign säjer. (om gränsnitt och drivrutiner).

De vill nå en bred marknad, då många vill köra just 4 ch = USB1

USB2 funkar dåligt med ljudkort = USB1

Få har firewire = USB1

coreaudio har gjorts om = USB1 klarar 4ch med låg latency tom. bättre än mbox1

och om man vill ha ett ballare ljudkort så kan man ju köpa 002. Man köper ju en mbox för att man inte behöver mer...

Postat (redigerat)

Men finns det verkligen grund för detta påstående:

Detta är något jag endast hört Digidesign säga och då i försvar till valet av USB1. I nuläget finns vad jag vet ett enda USB2 ljudkort på marknaden (snart 2) och det tycks vara kompatibelt med både USB2 och USB1.

Har någon läst ett test av USB2 ljudkort där prestanda jämförs med USB1? Nån som har en länk till någon sida som berättar mer om USB2 ljudkort?

/Majken

Redigerat av Majken
Postat (redigerat)
Men finns det verkligen grund för detta påstående:

Detta är något jag endast hört Digidesign säga och då i försvar till valet av USB1. I nuläget finns vad jag vet ett enda USB2 ljudkort på marknaden (snart 2) och det tycks vara kompatibelt med både USB2 och USB1.

Har någon läst ett test av USB2 ljudkort där prestanda jämförs med USB1? Nån som har en länk till någon sida som berättar mer om USB2 ljudkort?

/Majken

Skulle gärna vilja se en jämförelse jag med..

Inte för att jag misstror digidesign.. de hade lika gärna kunnat skriva att det var en kostnadsfråga, och så hade saken varit ur världen.... men det hade varit kul att se en jämförelse.

Redigerat av brojd
Postat
Skulle gärna vilja se en jämförelse jag med..

Inte för att jag misstror digidesign.. de hade lika gärna kunnat skriva att det var en kostnadsfråga, och så hade saken varit ur världen.... men det hade varit kul att se en jämförelse.

Jag misstror heller inte Digidesign, tvärt om är de otroligt kunniga och brukar vara ett av få företag som faktiskt är noga med specifikationer för hårdvara som fungerar med deras produkter. Något som andra tillverkare borde ta efter.

Nåja, håll ut.. I nummer 9 får vi kanske svaret 😉

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.