Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är nybörjare av allt detta och undrar ifall det är svårt att komma in i programmet från början. Jag är van att läsa facklitteratur på många sätt och har lätt för att se logik i saker och ting. Det verkar ju väldigt smidigt att klippa, klistra och kunna flytta all midi-informationen som man har spelat in om man har missat någon ton.

Eftersom jag jobbat med kassettbandare, piano, notpapper, penna och suddegum så har man ju inte kunnat redigera så mycket vilket innebär att man får ju spela in det på nytt för att det skall fungera. Det är mycket att sätta sig in i.

Men det kanske inte är så svårt när man väl kommer igång.

Organisten

Annons
Postat

Kolla med Cubase SE eller (SL 2.0 räcker till dom flesta), SE kostar c:a 1,500 och SL 2.0 för c:a 4000kr.

länk:stienberg.net

Postat

Hej! Jag undrar varför min Logic Platinum har ingen ljud. Jag har sysslat med massa programer tex Reason o Steinberg sx 2.0 men när jag gör inställninagrana i audio preference så kommer det ingen ljud. Är tacksam om ni svarar!

Postat

Logic Audio kan jag dock ingenting om...

Posta i Logic forumet så kan du säkert få svar 😆

Postat

Jag köpte Cubase sx 2.0 och läste hela "Getting starded" Lärde mig ganska mycket fast problemet är att jag har inget ljud. Är tacksam om ni svarar och hjälper mig.

Postat

SX 1:an och 2:an är ett stort steg om man går från tidigare versioner eftersom hela motorn är ombyggd, allting är nytt... Jag uppgraderade från tidiga VST 32 5.06 till SX 1.xx sen SX 2

och allting kändes väldigt konstigt och bakvänt till en början. ( mellan 1:an och 2:an är det ingen skillnad, mer än att allting blev väldigt mycket stabilare. 😄 )

Men kommer du från ingenting har du ju inget direkt att jämföra med och det kan vara en fördel, men räkna med en del huvudbry innan du förstår programmets logik ( eller o-logik ) och alla funktioner.

SE och SL är bantade versioner av SX och har lite begränsningar därefter, dock är det inte så fantastiskt stor skillnad.

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.