Jump to content
Annons

hjälp:P trumm sound

Recommended Posts

MtlMacke (oregistrerad)
Postat

hej.. ljudet e inte helt okej på mina trummer.. ljudet från sejarmattan kommer när ja slår på en av pukorna. hjälp!

Annons
MtlMacke (oregistrerad)
Postat (redigerat)

ja va har ja o säga.. ljudet går väl typ från pukerna t virvel trumman.. ska fixa nått me attack eller resonans skinnet??

Redigerat av MtlMacke
MtlMacke (oregistrerad)
Postat

och det är?

Postat

En effekt där du kan ställa in vad som ska höras och när. Funkar ju bara om du spelar in förstås. Prova att spänna sejarmattan annars.

MtlMacke (oregistrerad)
Postat

okej 😎 jag har gjort de.. lite för mycke..

AndersL (oregistrerad)
Postat
ja va har ja o säga.. ljudet går väl typ från pukerna t virvel trumman.. ska fixa nått me attack eller resonans skinnet??

Gäller det trummor som redan är inspelade? Om inte så kan du prova att stämma om antingen pukan eller virveln. Ligger de i närheten av varandra tonmässigt så kan de sätta fart på varandra rätt rejält.

Lycka till!

//Anders

Postat

Jag som trummis, dessutom jobbandes med trummor i trumaffär, tycker att trummor ska låta som trummor. Sejarmattan ska höras när du slår på pukorna.

Trumsetet är ett instrument, som består av ett flertal olika beståndsdelar, precis som en flygel har ett stort antal strängar som klingar tillsammans. Sjung är bra och fint!

Men, det är ju inte helt lätt för en som inte kan att stämma och så.

Sejarmattan skall, i mitt och mina kollegors tycke spännas tills den slutar skorra av sig själv, men fasen inte mer. Spänns den för hårt dämpar den hela virveln, och du tappar all dynamik och sejargensvar.

Prata med din lokala trumaffär, dom kan säkert hjälpa dig att få ett bra trumsound.

MtlMacke (oregistrerad)
Postat

okejj.. ne de e inte inspelade. ja ska pröva o stämma när pukerna lite. tack tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.