Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Blir väldigt glad om jag kan få några bra tips!

Jag har tidigare haft en Roland JV1010. Använder numera mjukvaruinstrument uteslutande.

Saknar dock gamla modulen, kan vara skönt att avlasta processor/minne ibland.

Är intresserad av Roland jv2080 som finns till ganska bra beg.priser.

Risken är dock att jag stirrar mig blind..

Snälla ge mig tips på likvärdiga produkter. Den är ju gammal så det måste kommit massor prylar som är minst lika bra?

Naturligtvis vill man ju hamna i ungefär samma prisklass dock 😉

Tips?? PLEASE feed me!!

Annons
Postat
Hej alla!

Blir väldigt glad om jag kan få några bra tips!

Jag har tidigare haft en Roland JV1010. Använder numera mjukvaruinstrument uteslutande.

Saknar dock gamla modulen, kan vara skönt att avlasta processor/minne ibland.

Är intresserad av Roland jv2080 som finns till ganska bra beg.priser.

Risken är dock att jag stirrar mig blind..

Snälla ge mig tips på likvärdiga produkter. Den är ju gammal så det måste kommit massor prylar som är minst lika bra?

Naturligtvis vill man ju hamna i ungefär samma prisklass dock 😉

Tips?? PLEASE feed me!!

2080 är ett mycket bra val som allround synth, eller varör inte rent av 1080 som är ännu billigare. Hotta sedan upp dem med expansionskort (med nya ljud) så blir de ju som nya igen! 1080 har 4 platser och 2080 har 8 platser tror jag.

Postat

Stämmer bra med vad jag fått för mig..

Finns det några andra fabrikat som är likvärdiga 2080?

Hur bra är Rolands XV-serie? Jag har ingen koll alls på dom, så alla tips är intressanta....

denton (oregistrerad)
Postat

Jag har en xv-2020 och är helt nöjd med den

Postat

Har själv en JV 1080 och är nöjd med den, skulle dock gärna uppgradera till en 2080 då den har bättre display och fler kortplatser!

Mitt tips är att försöka köpa med expansionskort direkt då dessa lyfter synthen till helt nya nivåer, efter att ha använt stråkljuden i orchestral-expansionen, t ex, kommer du aldrig vilja använda de inbyggda stråkljuden igen!

Postat

1080 med ett par expansionskort låter som ett bra alternativ.

Vad skiljer dom mer exakt åt? Jag vet att 2080 har mer portar och större display. Men är det den enda skillnaden?

Postat

JV 2080 har 3st muliteffektenheter (1080 har 1st), samt en extra ljudbank (har dessvärre ingen koll på vad för slags ljud det är i denna bank).

Såg även att XV 3080 var på tapeten också, den är ju ytterligare något bättre och SP 5080 är den vassaste modellen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.