Jump to content
Annons

v-amp 2 problem

najziganeo (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Jag har inhandlat en V-Amp 2. Den fungerade perfekt! Jag var nöjd med den tills jag gick och köpte en midisladd och stoppa in i datorn. Jag laddade ner v-amp softwaren och skulle starta den. dÄ stog det att man inte kunna starta den om midi thrue mode var activated. Jag har Cubase SX Har inte lyckats spela in dÀr heller.. HjÀlp mig! snÀlla!

Annons
Postat

Kolla i t ex den flersprÄkiga manualen, under 2.1 (punkt 8A,sid 3) dÀr det stÄr om MIDI OUT/THRU. Jag har inte provat att anvÀnda V-amp 2:s MIDI OUT nÀr jag har spelat in via en sequencer dock.

Postat

Yes!! Det fixade sig.. Nu till nĂ€sta problem 😆 .

Nu kan jag komma in pÄ v-amp programet och configruera.. men hur spelar jag in vie Vampen?? ( I cubase SX )

Postat

Inte via midi iallafall, men det vet du ju redan. 😠 Tja, har du en sladd frĂ„n VAMP:en till ljudkortet sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att lira in? Annars fĂ„r du skaffa en.

Postat

VadÄ inte spela in via midi??

Ska man spela in via line out dÄ lr??

Postat
VadÄ inte spela in via midi??

Ska man spela in via line out dÄ lr??

Ja. Line out pÄ V-ampen till Line in pÄ ljudkortet.

MIDI har inte med sjÀlva ljuden att göra.

Postat

Kanske gÄr att spela in via midi om du t ex har en gitarr med en av Rolands synthmickar installerad.

Postat
Kanske gÄr att spela in via midi om du t ex har en gitarr med en av Rolands synthmickar installerad.

Ja, men dÄ kommer inte V-ampen ha nÄgon roll i det hela...

MIDI i V-ampen Àr enbart till för programmering av presets, samt realtidsstyrning av olika parametrar.

Postat

Ja, men dÄ kommer inte V-ampen ha nÄgon roll i det hela...

MIDI i V-ampen Àr enbart till för programmering av presets, samt realtidsstyrning av olika parametrar.

Kom pÄ det ocksÄ, orkade bara inte redigera mitt meddelande.

Förövrigt sĂ„ svĂ€nger fan Tom Petty nĂ„t enormt! 😎

Postat

ok.. Line in Àr den lilla gröna porten?? Eller hur?

(Noll koll :rolleyes: )

Postat
😉😳😳 VET INTE VAD JAG SKA GÖRA 😳😳😳
Postat
ok.. Line in Àr den lilla gröna porten?? Eller hur?

(Noll koll 😉 )

Det beror vÀl pÄ vad du har för ljudkort. Vad har du för ljudkort?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.