Jump to content
Annons

Depeche Mode till Sverige!


wonderboy

Recommended Posts

I dagens GP står att DM kommer till Sverige. Den 17 oktober släpps "Playing The Angel" och den 26 februari nästa år står de på Scandinaviums scen för att spela i Globen den 1 mars.

Det visar sig också att de tänker fortsätta turnén in över sommaren. Enligt MTV är tre fotbollsarenor samt festivalerna Rock Am Ring och Rock Im Park inbokade.

Catarina Oskarsson på EMA menar att det är för tidigt att säga något om den Ullevi-konsert som det har ryktats om. Klart hon säger det. Det vore väl inte helt lyckat att gå ut med marknadsföring om DM på Ullevi innan man sålt slut på vinterkonserternas biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Härligt! Vet du när biljetterna släpps?

Japp! Förlåt, fick inte med det. Biljetterna till Gbg-spelningen släpps 5 september kl 09.00. De finns i Scandinaviums kassor och på www.ticnet.se och hos ticnets ombud. Jag har dock ingen ifo om Stockholmsgiget. Fyll gärna på om Ni hittar något!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag såg Depeche Mode på Scandinavium i mitten av åttiotalet nångång. Det var rätt bra. Men kommer det verkligen att vara strykande åtgång på biljetterna denna gången? Släpps 5:e september...hmm, det finns säkert biljetter kvar in i det sista. Bara ren intuition. Men visst, under övervägande. Behind the wheel bästa låten?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Härligt var ordet!

En Studio IRL i Sthlm i samband med konserten kanske? 😉

Underbar idé Hackis 😄

wonderboy: Det är "Never let me down again" som gäller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag försökte inte ens. Att sälja biljetterna ett halvår innan konserten är faktiskt BARA dumt. Vem fan kan besluta om att gå på en spelning så långt i förväg?

Tycker att det är bra, då kan man anpassa sitt övriga schema efter ett favoritband som inte kommer så ofta. Annars kanske man haft en resa inbokad.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Vad menas med rökt?

Iofs är DM ett av de bättre banden inom sin genre, kanske det bästa, men jag tycker ändå det är märkligt att intresset för konserten var så stort!

Grattis till er som fick biljett!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vad menas med rökt?

Iofs är DM ett av de bättre banden inom sin genre, kanske det bästa, men jag tycker ändå det är märkligt att intresset för konserten var så stort!

Grattis till er som fick biljett!

😉

:musik

Dom brukar sälja slut på en timme ungefär när dom lirar i Globen. Var samma visa både på Exciter och Ultra turnéerna. Var jävligt sugen på att gå har inte sett dom sen Violator 1990 då jag var 7 år. Första och bästa konserten jag vart på. Ska nog försöka hitta ett par plåtar svart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många synthare i sverige, alla syns bara inte lika tydligt, så jag är inte särskilt förvånad.

Och inte är jag särskilt förvånad över att jag glömde bort att det var dags att försöka skaffa biljetter idag heller... 😉

Men förhoppningsvis har en kompis ett par extra biljetter...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Till tröst för er som inte fick tag på biljetter i rusningen vill jag berätta:

Jag var på konserten med Lou Reed Konserthuset Gbg i våras och biljetterna som släpptes flera månader innan, tog slut första da'n. Kunde dock gå till biljettkontoret och köpa biljett veckan innan, då de fått återbud på några biljetter i sista stund. Trots att det stod att de inte köpte tillbaka biljetter... Varför jag gick för att se mannen som är dålig på att hitta rätt ton för rösten och vars gitarrsolon är brötande katastrofer är en gåta, men berodde mest på att det ändå finns åtminstone en handfull bra låtar och att det är en legend. Skulle klart säga att DM egentligen är mycket bättre. Tror mig om att få en biljett sista veckan. Om andan faller på!

Lycka till!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

DP säljer alltid slut fort i Sverige.

"Rökt" betyder att det kanske inte blir nån Ullevispelning, fast det tror jag det blir.

Tidigt i somras spekulerade GP i möjligheten att DP skulle spela Ullevi nästa sommar då de tillkännagivit att de skulle ut på stor turné under sommaren 2 006. När det så blev klart med de två vinterspelningarna, menade GP att det nog inte skulle bli något Ullevi. Det tror dock jag. Resonemanget gick ungefär lika i det som, för några år sedan, ledde till att AC/DC stod på Ullevis scen något halvår efter att det gjort en isladerunda här. Faktum är att Angus, Malcolm och Johansson var och tittade på Ullevi när AC lirade här vintern innan.

Jag tror DP kör den här första svängen lite grann för att kolla av intresset först. När nu biljetterna sålde slut så snabbt så blir det säkert av. Jag ger det max en vecka efter det att de spelat här innan "den stora nyheten" släpps.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, visst har DM kört fast, stagnerat helt enkelt, själv såg jag dem 98 i Globen.

Har alltid haft dem som förebilder, men jag kommer nog inte

att springa benen av mig för en biljett.

Frågan är ju bara hur mycket "synt" Depeche är idag?

Sedan tidigt 90-tal låter dom ju exakt som U2...

Jaa du Dan, kan inte uttala mig om senaste låten "precious", men att

de låter exakt som U2, och har gjort det de senaste 10 åren, håller jag inte med om!

favoritlåtar:

"World in my eyes"

"The sun & the rainfall"

"Shake the disease"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många synthare i sverige,

Frågan är ju bara hur mycket "synt" Depeche är idag?

Sedan tidigt 90-tal låter dom ju exakt som U2...

Nja, det håller jag väl inte riktigt med om, men du har rätt i att de är klart mindre synthiga nu än på 80-talet... Och därav har de väl även breddat sin publik ganska så mycket också skulle jag gissa.

Men jag är väl en av de som tycker att de faktiskt gjort sina bästa skivor nu på sistone. Exciter var iofs ingen favorit, men Ultra och Songs of faith and devotion är riktiga höjdarplattor i min värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Följande kopierade jag ur Musikjournalens nyhetsbrev:" Depeche Mode kommer fler gånger 2006?

Biljetterna till Depeche mode som släpptes igår var mycket populära och sålde slut på bara en trekvart vilket bäddar för fler besök uppger skivbolaget.

http://www.sr.se/p3/musikjournalen/artikel...el=686824"

Jomen, jag tror att jag knappast behöver ta tillbaka mina tidigare spekulationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

NU har jag läst GP!

"Uppdaterad: 2005-09-05 13:18

Bild: LL

Depeche Mode-biljetter slut

45 minuter. Sedan var biljetterna till Depeche Mode i Scandinavium slut.

- Med det trycket känner jag mig ganska säker på att de skulle sälja ut Ullevi också, säger Catarina Oscarsson på EMA-Telstar.

Som vanligt när det släpps biljetter till riktigt heta konserter köade folk utanför Scandinavium timmarna innan kassorna öppnade. Och precis som det brukar bli så stängde Ticnets hemsida ner på grund av ett massivt tryck.

- Vi släppte 9000 biljetter till Scandinavium den 26 februari och 13 000 till Globen i Stockholm den 1 mars. Allihop tog slut på fyrtiofem minuter. Konserten i Oslo sålde ut på under halvtimmen, berättar Catarina Oscarsson på arrangerande EMA-Telstar.

Det är inte aktuellt med några extraspelningar i februari/mars men det stora intresset bäddar för att Depeche Mode kan komma tillbaka till Sverige senare nästa år. Och då är givetvis Ullevi högaktuell som arena.

- Det är för tidigt att säga något definitivt om sommaren, men det här gör naturligtvis att vi blir mer intresserade av att försöka hitta en öppning. Vi ska undersöka möjligheterna. Personligen är jag ganska säker på att Depeche Mode skulle fylla Ullevi, säger Catarina Oscarsson.

Depeche Mode släpper nya albumet Playing the angel den 17 oktober.

Johan Lindqvist

031-62 47 78 johan.lindqvist@gp.se "

Ojdå, verkar det som om jag får rätt igen?!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Saxat ur GP idag:

Kanske Ullevi för Depeche Mode

Snacket går om en Depeche Mode-konsert på Ullevi i sommar.

Nu bekräftar sångaren Dave Gahan att det kan bli så.

- Mycket möjligt. Det är något vi aldrig gjort, säger han.

Rykten om en sommarturné som följer den vinter- och vårsväng som Depeche Mode inleder i Florida i november har funnits länge. Ett par stora utomhusspelningar har bokats i Tyskland i juni och Ullevi har kommit upp som ett tänkbart alternativ. När biljetterna till de två Sverige-konserterna i februari sålde slut på en dryg halvtimme bekräftade arrangören EMA Telstar att de gärna ser bandet på Ullevi och att de inte är det minsta oroliga för intresset.

Depeche Mode gör just nu intervjuer inför kommande skivan Playing the angel och under GP:s intervju i Paris igår bekräftar sångaren Dave Gahan att en sommarturné finns i planerna.

Och att det mycket väl kan bli Ullevi.

- Absolut. Det är mycket möjligt. Vi är bokade fram till april och efter det vet jag att suget är stort att vi ska fortsätta turnén. Arrangörer ringer oavbrutet. Jag ser gärna att vi gör en vända i sommar med stora utomhuskonserter, men beslutet är inte bara mitt.

Han menar att det aldrig går att förutspå hur det kommer att kännas efter den första turnésvängen, men tycker att det skulle passa bandet utmärkt att göra en sommarturné i Europa nästa år.

- Jag vet inte vad det är, men jag känner på mig att tiden är rätt för det. Vi har redan sålt en halv miljon biljetter i Europa för vinterturnén och känslan jag har är att folk vill ha mer. Jag kan såklart inte tvinga Martin (Gore) och Fletch (Andy Fletcher) att göra det, men om de inte vill så kommer jag att bli förbannad (skratt).

En stor sommarturné i Europa inför jättepublik är något bandet aldrig gjort, vilket än mer talar för att de kommer att göra den.

- Ja, det skulle vara trist att avsluta allt på Wembley Arena inomhus. Det är helt enkelt gjort, säger Dave Gahan.

Text:

Daniel Claeson

Paris

Ojdå, skall jag få rätt igen? Jobbigt! Jean Claude Van Damme I´m good!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...