Linslusen (oregistrerad) Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Om dans räknas som sport, man blir ju faktiskt svettig, så skulle jag svara med ett klart JA - det går att kombinera!
Neosus Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Att utöva idrott mellan musicerandet går ju bra och det bör man ju göra oxå då det lixom.....typ......ger en liten kick åt musikskapandet.....tror jag. Ja inte fan vet väl jag!? 😆😠 (Hatar sport...)
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Att utöva idrott mellan musicerandet går ju bra och det bör man ju göra oxå då det lixom.....typ......ger en liten kick åt musikskapandet.....tror jag. Ja inte fan vet väl jag!? 😆😳 (Hatar sport...) 😠 "Grahnande" kanske kan bli en sport? 😠
Cloudsurfer Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Jag tror starkt på att kombinera idrott och musik, man lär sig sätta upp rimliga mål åt sig själv, upp till var och en vad man vill göra, vill man bara sitta och pula med musiken å får man väl göra det, vill man som jag hålla på med en idrott får man göra det också. Man får helt enkelt hitta den kombinationen som passar en själv bäst.
musik (oregistrerad) Postat 1 september 2005 Postat 1 september 2005 Hej! DjHex: Tummen upp! Tack för två vettiga inlägg! Nästan som om jag skulle ha skrivit dem själv. 😠 Gote: Jag kommer inte att leva mycket längre antagligen, men om jag inte sportat mycket hade jag varit död innan jag föddes. Carl_B: Jag vet inte vad jag ska säga. Blir rörd nästan... "musik hjälper en att hitta rytmen lättare". Hoppas jag kan leva upp till det nu bara... 😆 salmiakpinnar//:musik
hackeman Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Spriten räddade mig från sporten... Haha... när jag var tonåring hade jag en skylt på mitt rum där det stod: "Regelbundna alkohol- och sexvanor avhåller ungdomen från den farliga idrotten." Och sedan dess har jag levt efter det mottot. 😄
Stolle Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Sport är ondska! 😄 Sportande bandmedlemmar hoppar över repningar för sport. Dom går bort! "Hårdrockar-kroppsfiguren" är sexig(bleka spinkiga armar och ben kombinerat med lätt ölmage... tufft!). Fast attans... vad skönt det hade varit att vara lite piggare och inte ha ont i axlar och nacke.... Om man skulle ta och börja springa lite igen.(Jag har börjat springa 3-4 gånger de sista 2 åren. Det svåra är ju att fortsätta när man börjat) Äsch! Jag slutar som jag börjat. Sport är ondska!! 😕 /Kristoffer
android Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 haha... mycket kul skrivet här... 😄 Jag försökte kombinera elitsatsande i friidrott med musicerande i gymnasiet, men det gick väl sådär... Skolan och träningen tog alldeles för mycket tid. På universitetet var det däremot inget större problem att träna 4-5 ggr i veckan samtidigt som man pulade med musik hemma och spelade i band... Fast då hade ju intresset vänt i förmån för musiken ganska så ordentligt också. Men sedan kom flickvän och lathet ivägen, så nu är det i stort sett musik för hela slanten. Tränar kanske nån gång ibland, mest för att jag känner mig tvungen (och jag vet att jag egentligen tycker att det är kul att springa och träna styrketräning bara jag kommer igång..). Men jag har hittat en ny "sport(?)" som passar utmärkt för en stressad kontorsarbetande hobbymusiker... -Paddla kajak! Hur avkopplande och schysst som helst, samtidigt som man ju faktiskt rör på sig riktigt ordentligt (jag har fortfarande rejäl träningsvärk efter turen i onsdags!). Annars när det gäller intresse av att titta på idrott, så är det ganska så svalt för min del. Gillar fortfarande friidrott, och försöker komma ihåg att titta så fort det är nåt, men annars måste jag säga att jag mycket hellre tittar på melodifestivalen än VM i fotboll eller ishockey...
pXp Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Men sedan kom flickvän och lathet ivägen... Kanske skulle det startas en ny tråd med rubriken "Musik och flickvän/pojkvän - Går det att kombinera?" 😉 Nu är det här ju OT, men visst fasen kan det vara svårt att sitta en hel dag i kontrollrummet/studion utan att frugan blir lite sur... //peAk
android Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Men sedan kom flickvän och lathet ivägen... Kanske skulle det startas en ny tråd med rubriken "Musik och flickvän/pojkvän - Går det att kombinera?" 😉 Nu är det här ju OT, men visst fasen kan det vara svårt att sitta en hel dag i kontrollrummet/studion utan att frugan blir lite sur... Fast i mitt fall kom ju flickvännen bara ivägen för tränandet. Jag är en av relativt få som delar musikintresset med min sambo, så jag gör mycket mer musik sedan jag träffade henne. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.