Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Någon som vet när 7.x kommer?

Går och väntar på att slippa tidskompensera...

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Vad menar Du? Sitter Du på info om vad som kan tänkas ingå? Har Du hört/läst något? Jag menar, det verkar som om Du vet något om tidskompenstion, vad har Du för problem med detta? Berätta allt!

Zeke Zement (oregistrerad)
Postat

Tidskompensera...?

Har jag missat nåt? Själv har jag inga problem med tidskompensering. Vad är det som händer?

Postat
Tidskompensera...?

Har jag missat nåt? Själv har jag inga problem med tidskompensering. Vad är det som händer?

De flesta med jobb sitter väl med massor av övertid, det är väl ingen hemlighet 😉 Inte alltid lätt att hitta vägar att kompensera den.

Passade på att rätta stavfel på rubben.

Postat
Tidskompensera...?

De flesta med jobb sitter väl med massor av övertid, det är väl ingen hemlighet 😉 Inte alltid lätt att hitta vägar att kompensera den.

Passade på att rätta stavfel på rubben.

Olsberg goes OT! Nä, dra på trissor! Välkommen! Vad är "rubben" för något?

Postat
Vad är "rubben" för något?

Rubriken?

Olsberg...Kan du inte passa på att rätta till alla stavfel i Wonderboys inlägg ( eller kanske lägga in något automatiskt filter ). Han stavar du med stort d, oavsett placeringen i meningen.

Vi är inte i Tyskland för bövelen 😉

Postat (redigerat)
Vad är "rubben" för något?

Rubriken?

Olsberg...Kan du inte passa på att rätta till alla stavfel i Wonderboys inlägg ( eller kanske lägga in något automatiskt filter ). Han stavar du med stort d, oavsett placeringen i meningen.

Vi är inte i Tyskland för bövelen 😉

Aaah, Du hätte rauchhosten gewesen bin, Knuffo!

Redigerat av wonderboy
Postat
Någon som vet när 7.x kommer?

Går och väntar på att slippa tidskompensera...

Inte för att jag förstår vad du menar med att tidskompensera men, 7:an är inte här ännu på ett tag tror jag. Realistiskt har jag svårt att tro att det blir i år. Men NAMM show brukar ju vara en vanlig plats för nya releaser, och den brukar vara i jan-feb, så kanske då?

Postat

tycker att digidesign ska fixa till nån typ av freeze-funktion i PTLE. Dvs om det inte redan finns en sådan och jag är totalt inkompetent och missat den 😲

Postat
tycker att digidesign ska fixa till nån typ av freeze-funktion i PTLE. Dvs om det inte redan finns en sådan och jag är totalt inkompetent och missat den 😲

...du har inte missat något.

Det som finns idag är "consolidate" vilket är att limma ihop regioner samt "bounce to disk" vilket kanske är det närmaste freeze man kan komma idag.

Postat

ja freeze tar man ju för givet att det kommer finnas i sjuan.

det känns som att digidesign måste göra något drastiskt nu.

från att ha varit ett måste, till att vara en sequencer i mängden liksom...

men både sx 3 och framförallt logic pro känns mer kompletta...

tycker att det verkar konstigt om sjuan inte kommer förrän efter jul... varför skulle de då ha så bråttom med att köra från 6.4 till 6.9 på drygt ett år...(har jag fel tidsuppfattning?)

det k ä n n s som att sjuan kommer innan jul... och det känns som det vore ett smart drag från digidesigns sida...

men jag vet inte... jag är inte så insatt egentligen...

fast man går ju och hoppas...

/j

Postat
tycker att det verkar konstigt om sjuan inte kommer förrän efter jul... varför skulle de då ha så bråttom med att köra från 6.4 till 6.9 på drygt ett år...(har jag fel tidsuppfattning?)

det k ä n n s som att sjuan kommer innan jul... och det känns som det vore ett smart drag från digidesigns sida...

men jag vet inte... jag är inte så insatt egentligen...

fast man går ju och hoppas...

AES (oktober) och NAMM (januari) är två heta tips för när det kan dyka upp en ny version. Helst vill vi kunna släppa den relativt kort efter att den aviseras, åtminstone några veckor efter avisering. Så för att inte lova för mycke så säger vi NAMM då, så blir allt annat en positiv överaskning. Den som väntar på något gott :rolleyes:

Postat
tycker att digidesign ska fixa till nån typ av freeze-funktion i PTLE. Dvs om det inte redan finns en sådan och jag är totalt inkompetent och missat den 😱

...du har inte missat något.

Det som finns idag är "consolidate" vilket är att limma ihop regioner samt "bounce to disk" vilket kanske är det närmaste freeze man kan komma idag.

Ok, enda skillnaden mellan bounce och consolidate är att consolidate inte får med automation eller?

Postat

Shit, vilken het potatis! :-)

Vad jag menar är den latency som (vissa) pluggar har t.ex. Drumagog när jag triggar trummor.

Visst kan jag dra i samples i wav filen men det är oerhört irreterande att inte kunna mixa/testa pluggar utan att allt kommer i osynk.

Därför kör jag AP Trigga tills den nya 7.x...

Gäller detta även drum rehab som försvann från jordens yta??

• 2 veckor senare...
Postat

Jag visste det. Jag visste! Hade jag väntat två veckor med att köpa mbox hade jag fått en gratis uppdatering. Sheisse! :/

Och Tool Tips.. ni tänker inte slänga in det där gemet från microsoft word väl? 😄

Postat

ProTools 7 kommer inte att vara helt bakåtkompatibelt, äldre pluggar kan behöva omkompileras. Troligtvis så kommer en hel massa tillverkare av plugins passa på att ta betalt för uppdateringar.

Vet inte om gammal hårdvara kommer att stödjas av PT7 dock. Det kanske någon digirepresentant vet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.