Jump to content
Annons

Kopplat?

PePe801209 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

SÅ.. nån som kan beskriva enkelt hur jag ska koppla min Studioprojects vtb1 till esi-Juli@ ljudkortet?? tacksam för svar....

Annons
Postat

Du behöver helt enkelt skaffa dig en micpreamp med fantommatning.

En av de billigare är Art Tube (595:-) och kan t.ex köpas på Musikbörsen.

Sen kan dom i princip bli hur dyra som helst beroende på vilka krav du ställer.

med_104707.jpg

Postat

Fast VTB-1 är just en mikpreamp. 😏

Verkar finnas balanserade XLR- och 1/4"-utgångar på den. Så då kan du skaffa t.ex. balanserade telekablar (1/4") och koppla från output på preampen till input på ljudkortet. 🙁 Och ha kortet vänt så man kommer åt teleingångarna då...

Postat
Fast VTB-1 är just en mikpreamp. 🙁

Verkar finnas balanserade XLR- och 1/4"-utgångar på den. Så då kan du skaffa t.ex. balanserade telekablar (1/4") och koppla från output på preampen till input på ljudkortet. 😄 Och ha kortet vänt så man kommer åt teleingångarna då...

Å fanken.. Jag blanda ihop med en mic ju. 😏

Gör som Jocke säger.. Vänd på anslutningarna till till Juli@-kort så är det inga problem... 🙁

Postat

tack för svaren.. undrar om det finns olika slags kablar typ, som funkar som mono lr som stereo, läste nånstans att man kunde ha hörlurar till juli@ kortet, så jag beställde en fördelare som man kopplar från hörlurarna till kortets line out L-R. men då får jag bara ljud från ena "luren". mm skumt? har testat hörlurarna så att dom inte e sönder o så.

Postat

kollade nyss på länken som har angivits ovan.. mmm ska jag koppla från balanced out till ljudkortet?.. knas med alla j***a kopplingar hit o dit ju =) vill bara börja spela in ju hehe..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.