sw9 Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Har suttit hemma ett tag och pulat med mina låtar och det börjar närma sig ett utskick av demos. Men jag vet inte hur systemet funkar.., Ska jag bränna ut ett gäng skivor med några låtar på och skicka iväg dem till de bolag jag hade tänkt? Eller ska jag skicka länkar i mail eller liknande? Och säg att jag skickade ut ca 15 skivor runt om i Europa, och flera skulle vara intreserade. Vad gör jag då? Jag menar, där sitter de med en demo som de vill ge ut och så går jag till någon annan... Vad händer med min demo hos bolaget som jag sa nej till? (det är ju techno jag sysslar med, så det blir ju techno bolag som mina demos går ut till, om nu det spelar någon roll.) Ronny
Valle Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 En artikel som ev. kan intressera dig: http://www.valenzia.se/document.php?did=11
sisältää Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Hehe, om du får napp från flera håll så är det väl ett ganska behagligt problem. Du äger ju din musik och gör vad du vill med dem, de har ingen rätt till något bara för att du skickat dem en demo. Det är ju lite som om du söker två jobb och får båda.. de får väl bjuda högre lön till den ena ger sig.
Elvlis (oregistrerad) Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 (redigerat) Hej! Det ryktas om att av alla 10,000-tals skivkontrakts som skrivits är antalet som blev till p.g.a. en demo lika med... noll! Se till att ge demon till en kompis som känner nån som känner nån som kan ge demon till nån som "bestämmer"! Är enligt mig 1000 ggr bättre chans att nån lyssnar då! Beatles hade en demo - ingen var intresserad! Det enda sättet som någonsin har fungerat är att tvinga branchen att inse att man är bra, menar dom som har koll tror ju att R&B fortrarande är inne, dom som har bäst koll har mao noll koll, där varannan påg är "tondöv"-bilförsäljare och varannan är en som misslyckades med sin egen musik-karriär, så där har du utgångspunkten för dom som lyssnar på demos - noll koll, "tondöv" och/eller bitter ! Redigerat 31 augusti 2005 av Elvlis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.