Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är ett ganska bra program där man kan editera ljudfiler med pianotangenter t.ex. Man kan pitcha felsjungningar till rätt intonation o.s.v. Det är bra men är farligt att använda därför att det kan nog låta för exakt. Jag har det själv och tycker det är bra i mångt och mycket men det gäller att använda det med varsamhet så att säga.

Fred

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Det är ett ganska bra program där man kan editera ljudfiler med pianotangenter t.ex. Man kan pitcha felsjungningar till rätt intonation o.s.v. Det är bra men är farligt att använda därför att det kan nog låta för exakt. Jag har det själv och tycker det är bra i mångt och mycket men det gäller att använda det med varsamhet så att säga.

Fred

Den -ähum- testversion jag stött på hos en kollega ger ifrån sig märkliga biljud ibland, trots att den ska vara rätt konfigurerad. Någon som varit med om liknande konstighet?

Postat

Det lilla jag har använt det, så har det betett sig ganska bra. Det är riktigt läckert att kunna ändra både pitch, vibrato och formanter på ett så pass enkelt sätt. Jag har förresten originalet - inkl manual, något som kanske underlättar lite i vissa lägen... 😆

I vissa lägen - om man skruvar till det för mycket eller på fel sätt - så kan det låta ganska konstigt, men så är det ju alltid om man gör fel... 😳

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Instämmer i att idén är kul. Men jag har svårt att se hur jag praktiskt skulle få så stor användning av det.

Dessutom är nog min dator alldeles för klen. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.