Jump to content
Annons

Har du testat google earth?


®offe

Recommended Posts

Ja ja, jag vet att jag är lätt efterbliven i cybervärlden, men det finns säkert fler sådana som jag här. Denna tråd är för er.

www.earth.google.com

Helt sjukt bra program, tar ca 10 mb att ladda ner men det var det värt.

Nu slipper man lägga ut en massa stålar på att resa. På några minuter har jag varit runt i hela stockholm, kollat in Eiffeltornet, cruisat i Grand Canyon.

Har kollat efter Hacke i Malmö men han var inte hemma, däremot i en avlägsen by mitt i den svenska urskogen såg jag K9 klafsa runt i kallingarna... 😕

Testa att smyga runt i Chicago och klicka i 3D-buildings, sen tilta bilden, häftigt.

/O-Roffe

edit: rätt adress........ 😏

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har kollat efter Hacke i Malmö men han var inte hemma

Kan bero på att jag bor i Lund, inte Malmö. 😕

Jag har kört Google Earth en längre tid och är fortfarande lika förtjust. Husletare som man är för närvarande brukar jag kolla in objekten semi-IRL (dvs via Google Earth) för att se hur området ser ut runt omkring, hur mycket grönt det finns, hur många grannar som har pool, etc, etc. Och jag talar alltså sanning nu. 😳

Och så har jag försökt luska ut var alla åar och bäckar (som jag haft närmare relation till i mitt liv) kommer ifrån och vart de tar vägen. T.ex; kan jag skicka flaskpost till vännen i Vomb från vännen i Bjärred? Myyycket användbar information sånt där minsann. 😏

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Hacke gör för bövelen inte om mitt misstag at flytta ut på landet bara för att det ökas tillökning i familjen, Jag upplevde tio år in-the-midle-of-nowhere.

När man gått alla stigar 1000 gånger blir man rätt trött på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Hacke gör för bövelen inte om mitt misstag at flytta ut på landet bara för att det ökas tillökning i familjen, Jag upplevde tio år in-the-midle-of-nowhere.

När man gått alla stigar 1000 gånger blir man rätt trött på det.

Haha... nänä, ingen fara. Vi väntar INTE tillökning (varför tror så många det? 😱) och jag skulle aldrig flytta ut på vischan eller i buschen. Vi väljer mellan stad och hav. Vi överväger om vi kan ge upp stan i utbyte mot hav... men även där är vi tveksamma.

Jag har bott i nåt som kallas Trollenäs (granne med Trollenäs Slott) och det fick mig såååå inse att jag hellre bor där som är puls och åker iväg för att få natur och avkoppling, än vice versa. Låter som samma insikt du kommit fram till. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Hacke gör för bövelen inte om mitt misstag at flytta ut på landet bara för att det ökas tillökning i familjen, Jag upplevde tio år in-the-midle-of-nowhere.

När man gått alla stigar 1000 gånger blir man rätt trött på det.

Jag har gjort egna stigar. 😆😲😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Hacke gör för bövelen inte om mitt misstag at flytta ut på landet bara för att det ökas tillökning i familjen, Jag upplevde tio år in-the-midle-of-nowhere.

När man gått alla stigar 1000 gånger blir man rätt trött på det.

Jag har gjort egna stigar. 😆😲😱

Nä nu vill jag veta... kom igen, Grahn - ge oss koordinaterna där du bor så vi kan kolla på Google Earth hur in-the-middle-of-nowhere DU faktiskt bor... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Hacke gör för bövelen inte om mitt misstag at flytta ut på landet bara för att det ökas tillökning i familjen, Jag upplevde tio år in-the-midle-of-nowhere.

När man gått alla stigar 1000 gånger blir man rätt trött på det.

Jag har gjort egna stigar. 🙂😲😱

Nä nu vill jag veta... kom igen, Grahn - ge oss koordinaterna där du bor så vi kan kolla på Google Earth hur in-the-middle-of-nowhere DU faktiskt bor... 🙂

Det ligger 16 mil från Umeå rakt inåt landet... Lycksele, Vilhelmina, Dorotea ligger runt omkring...nästan.

Åsele. Ni får leta själv... 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara synd att så mycket landskap fortfarande inte är i högupplösning. Men det kommer väl...

Hacke gör för bövelen inte om mitt misstag at flytta ut på landet bara för att det ökas tillökning i familjen, Jag upplevde tio år in-the-midle-of-nowhere.

När man gått alla stigar 1000 gånger blir man rätt trött på det.

Jag har gjort egna stigar. 🙂😲😱

Nä nu vill jag veta... kom igen, Grahn - ge oss koordinaterna där du bor så vi kan kolla på Google Earth hur in-the-middle-of-nowhere DU faktiskt bor... 🙂

Det ligger 16 mil från Umeå rakt inåt landet... Lycksele, Vilhelmina, Dorotea ligger runt omkring...nästan.

Åsele. Ni får leta själv... 😆😄

Ångermanälven rinner runtomkring...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man har Mac då? 😄

Jag är precis lika irriterad på detta som du. FAN google skärp er!

Annars är det jävligt coolt. Synd bara att google lägger mest krut på att göra usa detaljerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hur "nya" är dom bilder man tittar på egentligen? Dom kan inte vara sådär jättenya?

Idag har jag varit och kikat på Ground Zero, tagit en sväng förbi frihetsgudinnan och så stannade jag och så tog jag en bit mat på Lil' Frankie's Pizza, ligger på 19 1st Avenue mellan 1st & 2nd Streets i New York City. Sväng förbi där ni med! Dom har utsökta pizzor! Testa gärna pizza Napoletana, den är fin!

Ses sen! Nu ska jag till Paris en sväng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur zommar man in skärpan då.. under 10000ft är det bara suddigt,, jag vill komma nära husen, nu ser jag bara kvarteren jätte suddiga?? 🙁

I stockholms området ser man bättre husen men inte norrut.. 😏

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...