Jump to content
Annons

convex


karl

convex???  

10 röster

  1. 1. convex???

    • 1.vill inte
      0
    • 2.funkar sisådär
      3
    • 3.jobba på men skippa slutet
      2
    • 4.styr upp i princip allt
      1
    • 5.funkar
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN:convex

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2.50

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:0508

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.3 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Convex (

Det är lurigt när man har hållt på ett tag med en låt på skiss/skissstadiet och ska komma vidare med ytterligare ett stick som kanske inte riktigt funkar med den ursprungliga idén....det här blev vad det blev kanske två olika låtar eller inte...

kom gärna med tips hur ljudbild etc. kan förbättras eller det kanske redan är katastrof 😄 who knows....i slutet börjar det knastra litet och jag vet inte varför? kanske någon vet....

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

GABRIEL på högvarv!!!!!!! Underbart. När slut-temat kommer in - gör något radikalt med trumkompet, utveckla marchfeelingen!! Skulle vilja ha lite mer närhet i leadsången. Nu låter det live med två mickar på allt. Det låter inte klart än, men Du är definitivt på rätt väg. Runt 01.21 låter det som om basen inte riktigt vet var den skall ta vägen. Fortsätt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

GABRIEL på högvarv!!!!!!! Underbart. När slut-temat kommer in - gör något radikalt med trumkompet, utveckla marchfeelingen!!  Skulle vilja ha lite mer närhet i leadsången. Nu låter det live med två mickar på allt. Det låter inte klart än, men Du är definitivt på rätt väg. Runt 01.21 låter det som om basen inte riktigt vet var den skall ta vägen. Fortsätt! 🙂

Tycker du..... 😉

Visst slutvändan...men jag är lite beige på progga...men jag ska försöka....jag tycker det låter lite Stones om slutvändan( själva gitarrharmisarna) 😄

Är också på väg att införskaffa en RÖDE K2 och hoppas därmed löst sångljudet för all framtid 😄 och när allting kommer till kritan så är jag ingen instrumentalist utan har någon annan förmåga att ibland få till det ( mest det harmoniska tänket) därav basen som inte går på av sig själv...men man får kanske ta hjälp av vacUm om han har lust...

Tack för lyssning 🙂😉

Fortsätt lyssna

Link to comment
Dela på andra sajter

GABRIEL på högvarv!!!!!!! Underbart. När slut-temat kommer in - gör något radikalt med trumkompet, utveckla marchfeelingen!!   Skulle vilja ha lite mer närhet i leadsången. Nu låter det live med två mickar på allt. Det låter inte klart än, men Du är definitivt på rätt väg. Runt 01.21 låter det som om basen inte riktigt vet var den skall ta vägen. Fortsätt! 😠

Tycker du..... 😠

Visst slutvändan...men jag är lite beige på progga...men jag ska försöka....jag tycker det låter lite Stones om slutvändan( själva gitarrharmisarna) 😠

Är också på väg att införskaffa en RÖDE K2 och hoppas därmed löst sångljudet för all framtid 😠 och när allting kommer till kritan så är jag ingen instrumentalist utan har någon annan förmåga att ibland få till det ( mest det harmoniska tänket) därav basen som inte går på av sig själv...men man får kanske ta hjälp av vacUm om han har lust...

Tack för lyssning 😠😠

Fortsätt lyssna

någon mer???är man helt fel ute???

fortsätt lyssna

Convex

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du tuffat till soundet en smula och tänker då på slutminuten med den rätt fräcka elgitarrslingan. Lite svårt ändå att få det att gå ihop med första delen som har lite countrystänk över sig med några snygga passager. Kanske är jag inskränkt och vill ha en tydligare struktur men det känns som själva kompositionen inte är riktigt klar. Rösten tycker jag ligger för lågt i mixen och kompet, förutom elgurra och orgel, låter luddigt och distanserat men det kanske är medvetet? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hunnit lyssna så mkt ännu men spontant;

Får inte riktigt "tag" i starten kompet känns lite diffust, så där finns det mer att göra. Fokus hamnar på gitarr-delen! 🙂

Vi (jag) är bortskämda med att allt du hittar på låter bra men som jag och många sagt så vill vi höra mer "ta i" och den andra delen är nytt för mig av dig (eh..eller hur det nu blir). 😳

Skulle vara kul om du sjöng till den delen och försökte matcha den sångmässigt. Så för mig är den mest spännande, kanske inte för att den är bäst utan för att den är mest olik Dig! Surprise me!! 😎

Och avseende Stones...i ditt inre kanske men inte i mina öron, och det är positivt!

Men som Nad säger jobba på ! 😏😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, den här låten får jag inget riktigt grepp om. Känns lite som du gett dig på något som inte riktigt är du. Eller? 😱...Inget som sätter sig och slutgrejen lite enformig. Du kan bättre 😲

Ett plus är dock de luftiga trummorna med det stora reverbet....

Jobba på!

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, annorlunda och intressant!

Bra sång och skön röst!.. gillar färgen!

Gött!.. 😄

Valdez...Tackar för lyssningen...kanske inte listinriktat men kul att du tycker det låter intressant...

(e).... Fick kanske inte till reverbet ordentligt 😏 men en skiss som sagt, ville mest kolla av om det funkade....slutet kommer bli mera men gitarren som fortsatt grund....alltid nyttig att ta kritik från dig

Pwayne.... låten ska börja pang på och det kanske inte var nå'n pang 😉 men visst det ska jobbas lite till för att inte allt ska krocka med varandra och slutet kommer säkert vara sång nästa gång du hör denna...tack för lyssning

Augustus....Som sagt det som kommer måste jag pröva...och det här ligger nog närmare mig (iaf första delen) än många av min andra låtar...typ Long way home

som också naturligtvis får plats inom mina ramar ,men första delen här tyckte min fru att hon hört för en femton år sedan så...jag vet inte, men tack för dina öron 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karl!

Jag brukar ju vara väldigt svag för dina melodier, dina körer och ditt sätt att prodda. Tyvärr tycker jag inte att detta alster når upp till din normalt så höga nivå. Du har helt enkelt gjort mig till en bortskämd unge :rolleyes:

Det var absolut inte dåligt.. bara det att man har sådana förväntningar när man lyssnar på material från dig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, gillar den avslappnade tonen i låten. Men det låter som du sjunger och spelar i rummet intill? reverb? och breaket tycker jag inte tillför något. Mitt tips är att inte bryta för mycket med grundkänslan i låten.

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningar nev och rockypop....Det som kommer ,kommer och måste prövas och sedan finns det jättemycket andra saker att ändra och fixa till...sångljudet hoppas jag ska fixa sig när jag köper en K2:a Röde 🙂 och kanske gör ett portabelt sångbås 😄 ??... och så får jag skämma bort dig med nån annan låt vad tiden lider nev...tack för lyssning iaf 😉🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag börjar lyssna på låten så får jag direkt känslan av att det är två olika låtar som spelas samtidigt, eller alternativt att låten spelas i två olika rum. Gitarren i slutet känns bekant på nåt sätt, beatleskänsla eller så. Kanske lite väl många upprepningar av gitarrslingan, men det beror ju på vad som händer senare i låten också. Spännande arrangemang iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag börjar lyssna på låten så får jag direkt känslan av att det är två olika låtar som spelas samtidigt, eller alternativt att låten spelas i två olika rum. Gitarren i slutet känns bekant på nåt sätt, beatleskänsla eller så. Kanske lite väl många upprepningar av gitarrslingan, men det beror ju på vad som händer senare i låten också. Spännande arrangemang iallafall.

Tack för lyssning ...kan du vara mer konkret,spelas i två olika rum? Jag har bara ett rum att spela i 😄 men visst jag förstår att du menar ljudbilden 😄😄 men kan du försöka förklara vad som är vad...en låt med dubbla harmisar som går mot varann? Du kan försöka iaf...nyttigt att höra

fortsätt lyssna

convex )

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, din förra låt var bättre. Den där long way home eller vad den hette! Så jag sätte ett sisådär på denna, men elbasen och distgitarren var okej! 😱

Trummorna gillade jag inte, men sången är bra som vanligt! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, din förra låt var bättre. Den där long way home eller vad den hette! Så jag sätte ett sisådär på denna, men elbasen och distgitarren var okej! 🙂

Trummorna gillade jag inte, men sången är bra som vanligt! 🙂

Tackar för lyssningen Danabacken....Det som kommer,kommer och man får kanske inte alltid till det...men jag jobbar vidare och lagom som jag hade en helg för mig själv( frun bortrest) så går man och blir dunderförkyld när man verkligen hade haft tid att sitta framför datorn utan "glada" tillrop...men som sagt allting blir inte alltid vad man tänkt sig 😛🙁😛

Fortsätt gärna lyssna

convex ( or ) ???

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag börjar lyssna på låten så får jag direkt känslan av att det är två olika låtar som spelas samtidigt, eller alternativt att låten spelas i två olika rum. Gitarren i slutet känns bekant på nåt sätt, beatleskänsla eller så. Kanske lite väl många upprepningar av gitarrslingan, men det beror ju på vad som händer senare i låten också. Spännande arrangemang iallafall.

Tack för lyssning ...kan du vara mer konkret,spelas i två olika rum? Jag har bara ett rum att spela i 😠 men visst jag förstår att du menar ljudbilden 🙁😠 men kan du försöka förklara vad som är vad...en låt med dubbla harmisar som går mot varann? Du kan försöka iaf...nyttigt att höra

fortsätt lyssna

convex )

Jag ska försöka vara mer konkret:

Två olika låtar: Stråkarna verkar vara ute på sin egen resa.

Två olika rum: Sången sticker ut från den övriga ljudbilden.

Å andra sidan kan det ju vara detta som gör arrangemanget intressant, så ta det inte enbart som negativ kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska försöka vara mer konkret:

Två olika låtar: Stråkarna verkar vara ute på sin egen resa.

Två olika rum: Sången sticker ut från den övriga ljudbilden.

Å andra sidan kan det ju vara detta som gör arrangemanget intressant, så ta det inte enbart som negativ kritik.

Jag vet inte vad som händer...men i Cubase innan jag gör en Audiomixdown så är det ganska distinkt karaktär på stråklinjen...sedan efter mixdown hur luddigt som helst, tycker att det kan gälla sången många gånger också..på denna låten kan det mycket väl vara nå'n mixningsfadés...inga ursäkter..men jag jobbar på för att såsmåningom kanske hamna(medvetet) hamna där jag vill...som det är nu så är det olika från låt till låt....uppskattar din kritik 😠🙁😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...