Drik Postat 29 augusti 2005 Postat 29 augusti 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: Reach for your dreams * ARTIST/GRUPP: E:mortal * GENRE: Trance * LÅTLÄNGD: 6:51 * KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson * PRODUCENT: Fredrik Johansson * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 7.8mb * STATUS: Första skiss Tjena! Här är det senaste jag håller på med. Det jag tänkt göra med denna är att lägga på en solo röst som flyter i låten. Just nu vill jag dock bara se er reaktion om låten funkar eller inte. All kritik mottages gladligen! 🙂 Här är låten: xxxx, borta 😆 EDIT: skapat en ny gallup tråd med den färdiga låten 😛 Kika hit istället: https://www.studio.se/index.php?showtopic=15479 Redigerat 30 augusti 2005 av Drik
Strukt Postat 30 augusti 2005 Postat 30 augusti 2005 Som en första skiss låter det inte alls så dumt. Jag kan nog ana lite dist, eller klippning på vissa ställen men då det är ett första utkast bryr man sig kanske inte så mycket om det. Jag tycker dock du ska göra om den till en psytrance låt, du har många element där som påminner om det 😄 Din förra låt birth of a phase var iallafall bättre, gör mer sånt! Använder du virus i alla dina låtar? Lyssnade lite på Manuel Schleis's patchar och det dämpar inte direkt suget på en sådan synth...
Drik Postat 30 augusti 2005 Trådstartare Postat 30 augusti 2005 (redigerat) Som en första skiss låter det inte alls så dumt. Jag kan nog ana lite dist, eller klippning på vissa ställen men då det är ett första utkast bryr man sig kanske inte så mycket om det. Jag tycker dock du ska göra om den till en psytrance låt, du har många element där som påminner om det 🙂 Din förra låt birth of a phase var iallafall bättre, gör mer sånt! Använder du virus i alla dina låtar? Lyssnade lite på Manuel Schleis's patchar och det dämpar inte direkt suget på en sådan synth... Gött, jag tror att jag la lite för mycket eq o kompressor på den akustiska trumman, plus jag har en 8-bitars subbas som sväller och låter som det klipper, så den effekten kanske blev lite för överdriven 😲 Kommer inte bli en 100% psytrance låt, eftersom alla mina låtar har melodiska inslag, men jag ska brygga lite mer. Sedan tror jag har en hel del att göra med den för att komma upp i birth of phase stadiet, gjorde en kass förstaskiss på den med, men efter typ 20 timmars arbete lät det bättre 😉 Något annat som inte låter bra? Jag kanske skulle testa att göra melodin lite enklare plus lägga till mer "mysiga" uppbyggande element. Jupp, använder min Virus C samt Nordlead 3 i alla låtar 🙂 Redigerat 30 augusti 2005 av Drik
Danabacken Postat 30 augusti 2005 Postat 30 augusti 2005 (redigerat) 😄 Häftig ide! Men du har gjort bättre, tycker jag. Men det här var faktiskt inte alls fel. Fortsätt jobba på den bara. (Men det var fan en ashäftig ide! Gillar mest där på 1:51, när kicken vilar. Det är väldigt bra tycker jag, och det börjar sväva! 🙂 ) Ha med en gallup vetja, 1-5! 😉 \Danabacken Redigerat 30 augusti 2005 av Danabacken
Drik Postat 30 augusti 2005 Trådstartare Postat 30 augusti 2005 Ska fixa en gallup sedan när jag är klar med låten 😄 Jag ska ta o jobba mycket mer med låten sen idag, saknas variation i den! 🙂 Men det verkar ju iaf som melodin funkar, nu ska man bara lägga till mer saker på den 😉
Tilly Postat 30 augusti 2005 Postat 30 augusti 2005 Ah fet början. Diggar basgången som fan! Tycker om hur du använder effekten som kommer in efter år, efter 50 sek, då clapen kommer in, tycker inte den riktigt passar =/ personligen skulle jag vilja ha mer tryck i clapen! =) Tycker om synth slingan som går i bakrunden, Ohh nu kommer vi till breaket! ohh va fint! Påminner mycket om fantasy. Underbart!! Ohh nu kom den ljusa slingnan, fet, den ger en mkt bra upplevelse! Diggar rythmen. Skönt som fan. Ohh häftiga små "fågel ljud" du lagt till, vet inte vad det kallas 😛 Men det låter fett! Fan du får alltid till det så jävla bra! Mkt pads, å stråkar samtidigt, å du får det låta bra! ohh 4:45 in i låten. Diggar hur den andra takten kommer in samtidigt som den vanliga 2/4 beatet går. nice! Neh fan denna har du lyckats med! Så jävla sköna pads, hela låten är en skön känsla! 4/5 😆
Valdez Postat 30 augusti 2005 Postat 30 augusti 2005 Härlig låt!.. 😠 Du har fått med mycket í denna låt!..tycker inte att den känns monoton. Stor variation med instrumenten och även rytmen, vilket gör att låten får en helhet!... Första åkningen från vänster till höger 0:19 - 0:20 är perfekt, ja en snygg panorering är ju en liten detalj som gör mycket! Häftigt vid 1:51..när allt står still i luften, den lugna o sköna melodislingan passar jättefint där! Tonsammansättningen är vacker och dramatisk..mycket känsla!.. Kanonbra.. 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.