Jump to content
Annons

Perrra - No Ending (2 mixar)


trancer

Mix 1 eller 2 ?  

3 röster

  1. 1. Mix 1 eller 2 ?

    • 1:an - (Orginal)
      2
    • 2:an - (Ny mix)
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: No Ending

ARTIST/GRUPP: Marcus Persson (Perrra)

GENRE: Melodic Trance

LÅTLÄNGD: 4.03

KOMPOSITÖR: Marcus Persson (Perrra)

PRODUCENT: Marcus Persson (Perrra)

EV. MEDVERKANDE: Min Kära Studio

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 - 192kbps

STORLEK: 5.70 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Perrra - No Ending ( NY MIX )

Perrra - No Ending (Short mix - Orginal)

OK!

Orginal mixen är såklart orörd, men jag tog till mig lite av vad ni sa vid mitt förra spridningstillfälle.

1) Ordnat upp kicken lite + gett den lite mer attityd.

2) Tagit bort pianoljudet som var när strängarna kommer in

3) Höjt upp själva leadmelodin lite

4) Lagt på lite master compressor över hela låten.

5) Lagt på en till bassline som går lägre. och förstärker basen lite grann

Tyck till!

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tycker bara att den nya mixen är påträngande och för mycket "in your face"....Så min röst hamnar på den gamla versionen.

Okay

Ja.. det är skitsvårt nu, när man lyssnat igenom låten sådär 100 gånger, och kommer inte på några sätt att förbättra..

jag kan skicka *.wav fil till nån som vill försöka förbättra 😆

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på båda nu.

En sak som jag märker är att ditt kick ljud i sig inte har någon sub karaktär, så det blir mer eller mindre omöjligt att få den "mörkare". Tips är att lägga på kick nr.2, en subbig kick utan diskant, och på den kick du har nu tar du bort all bas och enbart behåller den ljusa delen.

Samma sak med din bassline, kör en subbig bas vid sidan om din andra och fixa till med eq så de inte stör varandra.

Den nya mixen är bättre dock, pianot passade inte in så bra 😄

Men du behöver nog inte höja upp din lead såpass mycket dock, den satt rätt bra innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att någon kan göra så vacker musik i denna genren jag aldrig riktigt tyckt om.

Mix no 2 gillade iallafall JAG bäst, för vad det kan vara värt vad en gammal prog-putte tycker. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att någon kan göra så vacker musik i denna genren jag aldrig riktigt tyckt om.

Mix no 2 gillade iallafall JAG bäst, för vad det kan vara värt vad en gammal prog-putte tycker. 😉

Det där är sjukt bra kritik 😲

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som jag märker är att ditt kick ljud i sig inte har någon sub karaktär, så det blir mer eller mindre omöjligt att få den "mörkare". Tips är att lägga på kick nr.2, en subbig kick utan diskant, och på den kick du har nu tar du bort all bas och enbart behåller den ljusa delen.

Samma sak med din bassline, kör en subbig bas vid sidan om din andra och fixa till med eq så de inte stör varandra.

Den nya mixen är bättre dock, pianot passade inte in så bra 😉

Men du behöver nog inte höja upp din lead såpass mycket dock, den satt rätt bra innan.

kanon!

Riktigt bra att få veta .. man blir ju liksom fördövad av sin egna musik när man rålyssnar på låtarna flera gånger i rad efter varann hela tiden

JAg ska försöka få mer sub i kicken, och ändra bassline 2.

pianot lär va borta 😲

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...