Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Men, visst man kan skylla allt på kunden! Mbox funkar inte för att kunden har ett ansvar som han inte uppfyller

Alla produkter har väl systemkrav? Vems fel är det om jag springer ner till en butik, köper Windows XP Pro och våldar in det på en gammal 386:a med 4 mb ram? Om jag tankar en dieselbil med bensin?

Annons
Elvlis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Ditt... såklart 😕!

Men vad har det med denna tråd att göra, Pluffo har sannolikt ingen 386:a med 4 mb ram och själv har jag en laptop

med XP Pro/Sp 2, 2st hårdiskar, varav den ena partionerad, 2048MB RAM, 3.4GHz (Centrino 1.7 - 2MB cache 2), o.s.v!

Redigerat av Elvlis
Postat
Hej!

Ditt... såklart 😲!

Men vad har det med denna tråd att göra, Pluffo har sannolikt ingen 386:a med 4 mb ram och själv har jag en laptop

med XP Pro/Sp 2, 2st hårdiskar, varav den ena partionerad, 2048MB RAM, 3.4GHz (Centrino 1.7 - 2MB cache 2), o.s.v!

Ska jag vara ärlig tycker jag att 99% av svaren i denna tråd inte har ett enda dugg med min ursrungliga fråga att göra, undantaget några svar 😕

Elvlis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

se nedan...

Inlägget har redigerats av Grahn kl. 36 August 4005, 25:09

Redigerat av Elvlis
Elvlis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Ska jag vara ärlig tycker jag att 99% av svaren i denna tråd inte har ett enda dugg med min ursrungliga fråga att göra, undantaget några svar  😕

Jo, förvisso - men om man nu analyserar det borgerliga alternativets förmåga att sammarbeta så anser jag nog alltnog att det väl såväl kan komma...

Redigerat av Elvlis
Postat
Hej!
Ska jag vara ärlig tycker jag att 99% av svaren i denna tråd inte har ett enda dugg med min ursrungliga fråga att göra, undantaget några svar  🙁

Jo, förvisso - men om man nu analyserar det borgerliga alternativets förmåga att sammarbeta så anser jag nog alltnog att det väl såväl kan komma...

😏

Postat
edit: detdär med mbox/tiger var en fråga. Alltså inget rykte jag försökte sprida, utan något jag gärna skulle vilja ha svar på.

Det finns ”core audio drivers” för både Jaguar, Panther och Tiger men det är mycket riktigt, det finns ingen ”stand alone installer” av core audio för Tiger idag... men det kommer som det står på vår hemsida. Sitter man däremot med Pro Tools 6.4 (TDM) eller Pro Tools 6.7 (LE) så är det fritt att ladda hem Pro Tools för Tiger och installera "core audio drivers".

Postat
Ska jag vara ärlig tycker jag att 99% av svaren i denna tråd inte har ett enda dugg med min ursrungliga fråga att göra, undantaget några svar  😏

Kan du plita ner lite info om din rigg; dator, version på PT, är det en laptop etc?

Hur ofta händer det, är det bara i Media Spelaren?

Postat

Jag har precis köpt två Digi 002. Jag har också köpt 6 licenser Logic Pro. Två av dem kommer att gå mot Digi 002 och resten mot M-boxar. Det låter lite oroväckande när Ni skriver om problem med Logic kontra både M-box och Digi 002. Dock förstår jag inte riktigt hur kritiken kan riktas mot Digidesign, eller i alla fall inte enbart. Det är INTE Digidesign som slår på stora trumman för hur bra det skall funka med Logic. Det är ju Logic som slår sig för bröstet ang detta! Förklara för mig, någon!

Postat

Ska jag vara ärlig tycker jag att 99% av svaren i denna tråd inte har ett enda dugg med min ursrungliga fråga att göra, undantaget några svar  :rolleyes:

Kan du plita ner lite info om din rigg; dator, version på PT, är det en laptop etc?

Hur ofta händer det, är det bara i Media Spelaren?

Hmmm, PTLE 6.7 tror jag är installerat. Det är bara WMP eftersom jag inte fick ut nåt ljud genom Foobar. Har en liten aning om att det kan ha att göra med när jag gör för mycket samtidigt, men ändå belastar jag inte datorn nåt märkvärt. Jag har en vanlig stationär pc. Nforce2 chipset, AMD Athlon Barton 2600+, 1Gb DDR PC3200 400 MHz, 160 Gb IDE Maxtor Diamondmax, 160 Gb SATA Seagate Barracuda. Det är väl all relevant fakta plus lite till tror jag 😉

Postat (redigerat)
Jag har precis köpt två Digi 002. Jag har också köpt 6 licenser Logic Pro. Två av dem kommer att gå mot Digi 002 och resten mot M-boxar. Det låter lite oroväckande när Ni skriver om problem med Logic kontra både M-box och Digi 002. Dock förstår jag inte riktigt hur kritiken kan riktas mot Digidesign, eller i alla fall inte enbart. Det är INTE Digidesign som slår på stora trumman för hur bra det skall funka med Logic. Det är ju Logic som slår sig för bröstet ang detta! Förklara för mig, någon!

Det är väl TDM-varianten som Logic sköter riktigt. Det du har handlat på dig går under core audio (mac) och ASIO (pc), och dessa drivisar kommer från digidesign.

Inte för att sprida dumma rykten nu, men fick inte Kulturama byta ut sina digi002 mot motu för att det helt enkelt inte funkade riktigt med logic? Ljudspåren hamnade visst helt fel och ingen fattade hur man löste det. Tror att det var i kombination med antingen en viss macosx-version eller så var det någon utav dom nyare macarna som inte ville sig riktigt. Lavrell vet säkert bättre; han går/gick ju där.

edit: ett fel

Redigerat av VacUm
Postat
Dessutom hörde jag rykten om att det är problem med att få fatt i drivrutiner för tiger? om man vill köra t ex cubase eller logic så behöver man betala för drivisarna under osx tiger. Skandal i så fall!

Nu finns det en " stand alone installer" av core audio drivers för nedladdning.. och den är gratis... och det är inget rykte 😉

Länk

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.