Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Helt plötsligt kan jag inte öppna iTunes när jag har min Digi 002 inkopplad.

Vad kan detta bero på? Det har ju fungerat perfekt i över ett år...

Någon som har nån idé? Nån cachefil som kan rensas bort?

Ominstallation av iTunes? Hmm...

Sitter med panther... med alla uppdateringar som kommit...

/j.

Annons
Postat

Låter som om du gjort nån uppdatering så att Core Audio inte hängde med? Har du testat att bara välja "Digidesign HW" som default output igen bara? Ibland räcker det med att kasta pref filen för den berörda programmet - i deta fall iTunes.

Postat

Minns inte exakt, men de flesta preffar heter nåt i stil med itunespref, protools prefs 6, dae prefs och så vidare. Om du söker på prefs eller preferences så bör du hitta den. En pref fil skapas igen nästa gång du startar, så det är inga problem att slänga den, och det fungerar på samma vis i OSX som OS9.

Postat

alla inställningar ligger i /Library eller /Users/dinanvändare/Library/ och heter antingen prefs, preferences eller (det mest korrekta) com.apple.dock.plist (för Dockan). iTunes inställningar heter com.apple.iTunes.plist och protools heter Pro Tools LE v6.9 Preferences.

Postat

tack för svar.

jag tog bort de aktuella prefsarna...

installerade om iTunes

installerade om Digidesign Coreaudio driver

installerade om hela PT...

ingenting hjälpte...

installerade om OSX

nu funkar det! 😉

det har ju varit snack om att 10.3.9 inte är bra tillsammans med PT... så nu skiter jag i att uppdatera till det.

/j.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.