Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kanske mest känd från The Robots... Skulle uppskatta hjälp med att återskappa detta ljud i något VSTi, jag är inte direkt någon hejare på syntprogrammering.

Annons
Postat
Skulle uppskatta hjälp med att återskappa detta ljud i något VSTi

Vilken VSTi som helst?? 😠

Vill du alltså ha en sampling då? Eller en patch-fil?

Postat

Tja, nästan vilket VSTi som helst 😠

Antar att de bästa alternativen skulle vara Moog-liknande instrument. Jag tänkte att någon smart kille kan ge mig lite teoretisk hjälp och säga vilken ljudform det ska vara på oscillatorn, hur mycket resonans, LFO, sådan skit...

Postat

Hmmm... Skulle behöva hem och testa, jag kommer aldrig ihåg vilken vågform det är som låter på vilket sätt... 🙂 Gissar på fyrkantsvåg, men det kan precis lika gärna va nåt helt annat... 😄

Men det är ju rätt så mycket resonans på den här och LFOerna jobbar rätt friskt med filtret (fast det är nog troligare att den är programmerad i en step sequencer där varje steg har olika värden på cutoff och reso).

Postat (redigerat)

2 oscillatorer. PW ca 35~40% pulsvidd. Lägg en sågtand (eller eventuellt triangel beroende på hur öppet filter du kommer att köra med) en oktav lägre.. ADSR inställningar för VCF (skala 0-100% pratar jag om) A=5% D=10% S=25% R=5%

inställningar VCA A=0% D=25% S=50% R=25%

Dra upp resonance på VCF så du får feedback. Ha keyboardtracking på 50%.. Dra igen på VCF cutoff till det låter som det ska..

Good to goo! 😄

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.