Jump to content
Annons

Ibanez Mickar

Ibanucciani (oregistrerad)

Recommended Posts

Ibanucciani (oregistrerad)
Postat

Tjo!, Undrar bara om det e någon som har Ibanez V7 och V8 mickar?.. Tänkte köpa en ny Ibanez som har sådanna så undrar om de är nått att ha? så att de inte surrar osv.. e de godkända för inspelning eller e det värt att byta ut dom?

Annons
Postat

Japp, jag har dom och tycker att dom funkar. Använder dock mest single coil micken på gitarren eftersom jag mest är ute efter rent ljud (då kan man fråga sig varför jag valde en RG 550 😉 )

Postat

Jag har en gammal Roadstar II (1984 😄 ) - inte de mikarna, men har har haft fingrarna på lite olika Ibanezer genom åren. I mitt tycke låter bara "jazzmikarna" Super 58 bra som rent ljud, de övriga verkar vara anpassade för att gå igenom dist och andra effekter, för jag tycker de låter platt och tråkigt...

Om du gillar ett rent klart och mustigt ljud så satsa på t.ex. Lundgren mikar (lundgren.se) - han gör en hel del specialjobb på beställning också.

Gitarrerna kan jag annars rekommendera, man kan få en skitbra gitarr för 2-3000 beg, om man sedan lägger 2000 på mikar!

Det här var kanske lite vid sidan om vad frågade efter, men jag kunde inte hålla truten... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.