Björn Olsberg Postat 29 augusti 2005 Postat 29 augusti 2005 Det finns flera här på forumet som har suttit med Pro Tools en tid. Är du en av dem? Då har du garanterat kommit på smarta lösningar på vägen, och har bra tips och trix i det ”dagliga” arbetet att dela med dig av. Digidesign har i väntan på på nästa uppgradering ett litet förslag: Skriv dina bästa tips i denna tråd! De matnyttigaste tipsen kommer belönas med lite godis från Digidesign, i form av Digi t-shirts, lanyards, kartor med kortkommando för tangentbord et cetera. Kör igång, låt tipsen flöda!
Eliasson Postat 29 augusti 2005 Postat 29 augusti 2005 hetaste tipset är ju att kasta Digidesign Databases, ProTools prefarna, samt Digisetup, töm papperskorgen och starta om ProTools. 😲 skämt åtsido, Håll inne "ctrl" "alt" och "apple" tangenterna, klicka på signalmätaren på ett track och vips blir alla mätare lite extra breda, även i narrow mix window view. Ger lite bättre översikt på staplarna.
Zeke Zement (oregistrerad) Postat 29 augusti 2005 Postat 29 augusti 2005 Inget tips kanske (jo, förresten, man vill ju ha nåt kul:-) Tangenten [n] fyller ju en funktion. Antingen hoppar cursorn tillbaka där den startade när man trycker på stopp. Eller så stannar cursorn där man trycker på stopp. (!) Lite oklart beskrivet måhända men testa själva, så förstår ni. Ibland vill man ha det på det ena sättet, ibland vill man ha det på det andra.... Jag trodde det var en bugg från början, men fick veta att jag kommit åt tangenten när jag tryckt på space. emmm..... det blir nog ingen t-shirt..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.