Henkera Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 Jag har kollat in Cubase SX 3 lite men jag tycker inte mig få nån bra översikt på vad jag håller på med när jag skall editera inställningar på mjukvarusyntarna. Det jag vill kunna göra är att ha alla inställningar på rattar o reglage överskådligt. Jag är mycket mer van vid Reason och gillar hur man editerar sequencer-tracks där. Finns det något program som liknar hur Reason fungerar men där man kan använda sina VST-plugins och mjukvarusyntar?
One night in The Trance Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 Orionplatium kankse, ...lätt använd och kan rewire med reason.. Billig också, inte lika dyrt som de andra stora program
Henkera Postat 28 augusti 2005 Trådstartare Postat 28 augusti 2005 Ser nice ut, nån som har något annat förslag. Gärna så likt Reason´s funktioner som möjligt, särskilt sequenser-funktionerna.
Amåm Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Jag är ännu en av dem som blivit helt förtrollade av Ableton Live. Där fungerar MIDI-editeringen alldeles utmärkt. Både överskådligt och stora möjligheter till detaljeditering. Lätt envelopefunktion till allt. Dessutom är det svinenkelt att styra mjukvarusynthar med externa kontrollers. Live rules! /Amåm
android Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Cakewalk Project5 verkar va ganska så inspirerad av Reason och Live om man ska tro recensionerna i Studio och MM. Det kanske kan va nåt? Cakewalk Project5
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.