tbruce Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Njaäe, inget än ARTIST/GRUPP: Tovr Bruvce GENRE: Uh... nån sorts D'n'B kanske. LÅTLÄNGD: 1:29 KOMPOSITÖR: Jag PRODUCENT: Jag EV. MEDVERKANDE: Jag och min trummaskin INSPELNINGSÅR: Tio minuter sen FORMAT: .mp3 STORLEK: 2 mb STATUS: Experiment Gjorde en trumloop, spelade in till datorn och klippte upp och möblerade om som satan. Nästan första gången jag prövar detta, iaf såhär extremt. Är inte riktigt nöjd med allt på slutet... en del känns nästan lite otajt. Några tips på hur man får mer flyt i det liksom? EDIT: Borttaget (06/04/04) Redigerat 13 augusti 2006 av tbruce
Pazo Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 Extremt coolt...måste dra iväg kommentarer kommer väl sen...
SyntaxError Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 Jag tycker det låter sjysst, vad använder du för program?
tbruce Postat 28 augusti 2005 Trådstartare Postat 28 augusti 2005 Pazo: Tack. 😱 Syntax: Själva loopen är gjord med en Electribe EMX-1. Typ massa bitcrusher på ett rätt standard-igt pattern... Sen är det inspelat i datorn, uppsnabbat lite, lagt på LPFet i början, det fula reverbet, och klippt upp slutet och komprimerat (allt i Logic Express). Distat lite till tror jag också.
Fnykis Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 Du är en jäkel på att fixa trumkomp till trance/rave-låtar. Enda tipset är att fortsätta och lägga på lite synthar och bas till en härlig låt! .:Fnykis
sirjeppe Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 Om ni är sugna på att lyssna på upphackad musik så ska jag tipsa om Forss - Flickermood... Där snackar vi upphackad låt 😉 hehe Tycker det är coolt! Fortsätt med det (även om jag förstår att det borde kunna vara rätt jobbigt)!
tbruce Postat 29 augusti 2005 Trådstartare Postat 29 augusti 2005 Nja, det är inte så jobbigt egentligen... tar lite tid såklart... Tveksam till att göra en "vanlig" låt av det, så att säga... är skitsvårt att få in harmoniska element i detta utan att döda känslan som finns. Skulle ha tänkt på det tidigare isåfall, haha...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.