Stolle Postat 28 augusti 2005 Dela Postat 28 augusti 2005 Hej hej studio-kamrater! Jag och mina kompisar använder för närvarande ett M-audio Delta 1010LT för inspelning. Detta fungerar ypperligt. Nu har vi dock börjat fundera på att uppgradera till fler kanaler. Tanken är att om vi köper ett likadant kort så borde det kunna gå att koppla ihop så vi får 16 analoga ingångar. Om man läser i instruktionsboken så beskrivs sådana möjligheter, men dom beskriver inte tillräckligt ingående hur det fungerar. Det finns någongting i delta kortets kontrollpanel som heter "Multiple card sync" Är det detta allt vi behöver göra för att få det att fungera? Vi vill alltså att de skall dyka upp 16kanaler i Cubase. Har någon här testat detta och vet at det fungerar? Tacksam för hjälp. /Kristoffer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 30 augusti 2005 Trådstartare Dela Postat 30 augusti 2005 Vi chansade och köpte ett kort till. Så för att svara på min egen fråga ifall folk söker på ämnet i framtiden. Ja, det går utmärkt att synca flera M-Audio Delta kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 30 augusti 2005 Dela Postat 30 augusti 2005 Kör oxå Delta 1010LT och blev VÄÄÄÄÄLDIGT intresserad nu.... Kör gärna en beskrivning på hur ni löste det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 6 september 2005 Trådstartare Dela Postat 6 september 2005 Det visade sig att det var väldigt enkelt att lösa. Bägge korten sätts in i datorns pci platser. Man drar en sladd från ena ljudkortets digitala ut till andra ljudkortets digitala in. I kontrolpanelen som hör till m-audio korten väljer man "multiple card sync" under harware settings. Detta väljer man endast för kortet som man satta i en sladd i digital in. Detta kortet syncas mot det första. Allt finns förklarat i intruktionsboken upptäckte jag. Alla kanaler dyker upp i Cubase. Istället för 8 analoga in så har man helt plötsligt 16. Jag är van att saker alltid skall krångla när man skall installera nya saker i datorer. Blev nästan orolig när allt flöt på precis som det skulle redan från början. 😠 Blev väldigt nöjd. Känns som ett billigt sätt att få många kanaler. /Kristoffer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
x-pander Postat 6 september 2005 Dela Postat 6 september 2005 Enda nackdelen är att 4 kort e max. Men annars funkar det utmärkt som du nu vet 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 7 september 2005 Trådstartare Dela Postat 7 september 2005 Fast med 4st 1010 kort så har man 32 analoga in och ut. Är det verkligen möjligt att behöva mer? Jag har svårt att fylla de 16 kanaler jag har så länge jag inte gör live upptagningar. Attans vad gott det är att äntligen kunna spela in alla 5 pukor på separata kanaler istället för att mixa ner allt till ett stereo paket. Och så har man plats för en ambience mick. Mumma! Nu kommer mina trumminspelningar att låta bättre tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
x-pander Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Fast med 4st 1010 kort så har man 32 analoga in och ut. Är det verkligen möjligt att behöva mer? Jag har svårt att fylla de 16 kanaler jag har så länge jag inte gör live upptagningar. Attans vad gott det är att äntligen kunna spela in alla 5 pukor på separata kanaler istället för att mixa ner allt till ett stereo paket. Och så har man plats för en ambience mick. Mumma! Nu kommer mina trumminspelningar att låta bättre tror jag. Det beror väl på hur många synthar man har 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.