Jump to content
Annons

Medlems-cleanup behövs!


Danabacken

Recommended Posts

...För jag var inne på "Medlemmar" o tittade, och hittade massor med nykomlingar som inte hade lagt en enda post, och hade varit medlemmar i mer än 2 månader dom flesta, och vissa t.o.m ett år och mer. :rolleyes:

Då är det ju ingen ide att bli medlem här över huvud taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag tror det finns en inställning på invision power board (iaf 1.3+) som gör att man kan städa upp bland användare automatiskt och hitta såna som inte har någon post och som inte varit inloggad på ett år eller liknande. man kan självklart välja fler/färre alternativ samt ändra ett år till två år eller 3 månader eller mindre än 10 poster osv...

om det skulle vara så viktigt här vet jag inte, känns som om de har tillgång till en ganska stor och snabb databas och server...jag som har ett mindre forum städar ur den lite då och då bara för att.

~ fårs

sååååvtajmmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde liten städning för ungefär ett halvår sedan, se tråd. Kanske gör en sådan städning igen när jag hinner.

EDIT: Att radera bara för att någon är inaktiv tycker jag inte är helt schysst. Då ska det stå i forumreglerna att inaktiva konton raderas inom X månader. Kan tänka mig att städa undan 1 år gamla konton utan inlägg och där ägaren inte varit inne. Men av någon anledning blir det en för stor fråga för servern att fixa 😲

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...