Mattias M (oregistrerad) Postat 6 april 2004 Dela Postat 6 april 2004 Hejsan alla kunniga! Har ett problem med min ADK A 51 som jag kopplat till ett enkelt och billigt fyrakanals mixerbord - Behringer mx602. Allt lĂ„ter fint och bra đ tills det gĂ„tt nĂ„gon kvart (eller nĂ„gon timme) dĂ„ det plötsligt blir ett sprakande, frasande och brusande ljud đ Det Ă€r inget högt ljud men Ă€ndĂ„ tillrĂ€ckligt för att all inspiration ska sina. Har provat ett par olika sladdar men det ger ingen skillnad. Kan det handla om att mixern inte orkar dra micken. (Har sjĂ€lvfallet 48v fantommatning igĂ„ng) Kan det handla om nĂ„got jordningsfel el. dylikt? Jag förvĂ€ntar mig inte att nĂ„gon ska kunna lösa problemet men om nĂ„gon haft liknande problem med liknande utrustning sĂ„ vore jag hemskt tacksam för svar đ Tack pĂ„ förhand!!! /Mattias M Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 6 april 2004 Dela Postat 6 april 2004 Hej Mattias, det kan nog vara en hel del olika saker. SĂ„ det blir till att leta. Du Ă€r pĂ„ rĂ€tt vĂ€g med att prova med andra kablar. Kolla med en annan förförstĂ€rkare om du har möjlighet, det kan vara den som utlöser problemet, kanske utan att vara orsak till det. Fantommatning brukar nog inte vara problemet, den Ă€r mera av sorten antingen rĂ€cker den till eller ocksĂ„ gör den inte det. En tanke kan vara att kondensatormickar i allmĂ€nhet kan vara rĂ€tt kĂ€nsliga för fukt. Sjunger du rakt in i miken utan puff-skydd sĂ„ kan det komma saliv pĂ„ den och det stĂ€ller till det. Ăr miken redan full med skrĂ€p kan det ocksĂ„ spela roll. Men detta Ă€r bara en av mĂ„nga möjligheter. TyvĂ€rr inte alldeles lĂ€tt att felsöka pĂ„ distans. G. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DonRickardo Postat 7 april 2004 Dela Postat 7 april 2004 Inte för att krossa din plĂ„nbok, men problemet Ă€r, förmodligen, ADK A51. đ Jag vet fler som har haft samma problem och det har inte gĂ„tt att Ă„tgĂ€rda. Brukar dyka upp efter man har haft miken ett tag. Det kan ju vara nĂ„got annat som strular, man kan ju aldrig veta sĂ€kert. Lycka till med att hitta problemet. /Don Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.