Jump to content
Annons

Playstation 3


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Har ni tänkt köpa nya Playstation 3, som släpps nästa sommar? Den har grafikminne på 128 Mb (vilket inte är så värst imponerande om man jämför med en pc:s numera ofta dedikerade grafikminne). Jämför man med Playstation 1, den första alltså, så hade ju den bara 8 Mb, å andra sidan...

Pjäsen kommer kosta 4000 SEK, sägs det, men man kanske kunde få mängdrabatt om flera beställde "på en gång"?

Det lär ha "Natural View" (eller liknande), som innebär att upplevelsen blir mer lik en riktig film när man spelar. Kusligt nära en riktig fotbollsmatch eller ett race t.ex.

🙂

Fråga för framtiden//:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nepp! De ska jag inte ha. Jag nöjer mig med en pc, jag! Men de skulle vara tufft att se vad det går för. man har ju sett ett par shots från det! 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tyvärr har jag inte fått se några shots eller klipp från hur det kan se ut på bildskärmen när spelen är igång, men jag har ju sett hur modellen ser ut.

Till skillnad från vad tjejer verka tycka, så tycker jag det är den snyggaste spelkonsolen nånsin. Även kontrollerna med formen av en halv (!) ratt är jättefina! Konsolen och kontrollerna kommer att finnas i högblankt svart, silver och i vitt faktiskt!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ok. Nästa generation XBox kommer nog något före PS3 eller åtminstone samtidigt. Fördelen med PS3 jämfört med XBox är ju den att till PS3 (Playstation 3) så kan man använda alla gamla Playstation 1- och Playstation 2-spel, dock ej de gamla kontrollerna eller minneskortet. Till nya XBox kan inte något av "det gamla" användas. Synd eller hur? Lägga runt 600 kr på ett XBox-spel, för att sedan inte kunna spela det...

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Man har sitt gamla XBOX Kvar. 🙂

Har både Xbox och Playstation 2

och föredrar xbox varianten med egen HD.

Vad jag läst om nya XBOX kommer den

prestanda mässigt att slå även en Maxad G5:a.

Rent grafiskt tror jag att det är hugget som stukket mellan

PS3 / Xbox2.

ps. Fast kommer inte PS3 att ha intern HD ? ds... 😛

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

X-CubeStation ...

uuh .. hursomhelst, jag är inte tillräckligt intresserad av spel för att köpa mig en ny spelkonsoll för många sköna tusenlappar som annars kan gå rakt in i studion.

Det enda som egentligen talar för spelkonsoller är juh att spelen oftast är gjorda med lite mer kärlek; annars rent hårdvarumässigt så blir de rätt snabbt utdaterade av datorerna.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ok. Nästa generation XBox kommer nog något före PS3 eller åtminstone samtidigt. Fördelen med PS3 jämfört med XBox är ju den att till PS3 (Playstation 3) så kan man använda alla gamla Playstation 1- och Playstation 2-spel, dock ej de gamla kontrollerna eller minneskortet. Till nya XBox kan inte något av "det gamla" användas. Synd eller hur? Lägga runt 600 kr på ett XBox-spel, för att sedan inte kunna spela det...

🙂

:musik

Xbox 360 kommer att finnas i butik innan jul i år.

PS3 kommer enligt sony själva släppas "under första halvan av 2006"

Och vad gäller bakåtkompabiliteten för 360:n så kommer det gå att spela de största Xbox spelen till en början, för att allteftersom stödja fler och fler. (förmodligen via patchnedladdning från xbox.com eller liknande)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ok, så beträffande kompabiliteten så är det nog Sonys skräckpropaganda jag läst.

Juni 2006 säger Sony. Men ingen tror egentligen på det, allra minst spelmakarna!! De har redan börjat knorra, eftersom de menar att de inte hinner skapa spelen till juni 2006 och att det inte är någon idé att ge ut konsollen så tidigt heller då! Hösten 2006?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

OM jag nu får för mig att jag behöver skaffa mig nåt bättre än min Gamecube, så kommer jag nog troligen hellre att skaffa mig Nintendos nya konsol.

Iofs vet man ju inte så mycket om den än, men jag är mer lockad av spelglädje än grafik så jag håller på Nintendo... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med androiden. Tycker nintendospelen är roligare att spela.

Men är man teknikfreak så är ju nya X-BOX helt galet. Ordnar nån så man kan trycka in någon linuxdist i dom apparaterna så skulle jag kunna tänka mig att köpa en och ha som fetedator. Det är ju helt sjukt vilken kapacitet en sån burk skulle få.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sony är riktigt taskiga på hårdvara, detta gäller inte bara deras spelmaskiner utan all elektronik de sysslar med. Jag äger nog inte en enda Sony produkt som inte har gått sönder på något vis. Mina släktingar som ägt Playstations har fått köpa nya minst 2 gånger, det är ju fan för jävligt.

Har en liten konspirationsteori där Sony säljer defekt hårdvara med flit, och då det kostar mer att reparera en Playstation än att skaffa en ny så gynnar det försäljningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Hur orkar ni gagga om hårdvara och prestanda? Spela spelen till konsolerna istället! 😏

Själv kommer jag att köra på PS3 och Nintendo Revolution när allt väl släppts.

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...