Jump to content
Annons

Jaha hur ser det ut nu då?  

21 röster

1. 1. Jaha hur ser det ut nu då?

• 5 - Du behöver ju inget bandage längre :)
      4
    • 4 - läker finfint
      9
    • 3 - ser ok ut
      4
    • 2 - behöver ett nytt bandage, detta fungerar ju inte
      0
    • 1 - skit i såret, usch :(
      0

Recommended Posts

Postat
Jag älskar det där när man börjar med en liten, skitig gitarr! Den låter så gott! SEN kommer de riktiga gitarrerna och lyftet blir totalt! Men så kommer synthen in (skall säkert låta som stråksektionen i en symfoniorkester). Helt rätt tänkt men ljudet är för dovt, basigt och odistinkt. Det ljudet "äter" också upp alla frekvenser så att gitarrerna mm förminskas.

Fortfarande gillar jag inte trumljudet men som Du har programmerat denna gång! Låter svängigt och tajt på samma gång. Den programmeringen men med BFD istället så skulle jag träda in i nirvana!

Vilket utsökt spel, vilken fantastisk låt! Återigen provar Du på nya musikaliska utflykter med lysande resultat!

Gitarrspelet är ju oklanderligt, som vanligt och sicket jäkla synthspel!!!! Solot är ju halsbrytande!

Smaksak: Jag tycker att Du skall ändra/ tillföra/ plocka bort något när ett tema återkommer så att det inte blir exakt lika. Det kan ibland bara handla om någon liten pad eller något som nästan omärkligt smyger sig in.

Jag får rysningar av välbehag när jag lyssnar på det här. Djonas, Du ÄR BÄST!

Tack så mkt wonderboy!

Alltid kul att få uttömmande kommentarer från dig. 😄

Hehe trummorna, jag håller på att byta trumljud nu successivt men det är inte lätt att släppa en gammal kär vän. 😛

Skicket som låten är i nu är inte riktigt 100%-igt utan mer skiss vad gäller mixen (t.ex. stråkljudet som förmodligen har för mkt reverb och därför dränker lite) och arret så jag kommer nog som du säger att ändra vissa delar som nu låtar likadana till att bli egna. 😄

Ska jobba lite till så kanske jag slänger upp en ny version snart hehe...fast jag kom just på nu att jag har en 10-gitarrsololåt att ta tag i. 😏

Mvh / djonas

Annons
Postat (redigerat)
OK, Djonas! Vad händer med Dig och Culloden? När får vi höra något? Jag är jättenyfiken!

Wonderboy, lyssna på Endless Tears av Culloden där jag har lagt ett nytt gitarrsolo. Du kan även lyssna på låten The Silence oxå av Culloden där jag oxå lagt ett gitarrsolo. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat

Ja,vad säger man...helt sjukt bra....önskar att man var i närheten av detta och man kunde be dig lägga en räka 😄😄 kalas

i synnerhet det lite mer återhållsamma partierna där gitarren har en utsökt melodi... :rolleyes::rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.