Yakong (oregistrerad) Postat 6 april 2004 Postat 6 april 2004 Hej! Jag funderar på att införskaffa mig en nord electro? Kan det vara ett smart val? Någon som har erfarenheter från den? Och så funderar jag även på ett par nya aktiva studio monitorer, Genelec 1029A? Kan det vara något kanske?
trombonisten Postat 6 april 2004 Postat 6 april 2004 Köp en Porsche också. Det du nämnt är bra grejer. Om dom passar dig och det du tänker göra vet ingen annan än du. Porschen funkar inte så bra om man skall köra fem ungar till hockeyträning. Vad skall du ha grejerna till? Gunnar Några tankar: Nord Electro passar till många saker, men det är inte världens bästa sampler om du vill köra symfoniorkester-köret. När jag tanker efter är den riktigt rutten på det. Genelec 1029A är små och bra på många saker, men skall du mixa Drum& Bass så är de riktigt dåliga. De har nämligen inget alls av den där riktigt låga basen. Du vet den där som man får behov att gå på toa av. Och jag har för mig att det är det går ut på med Drum and Bass. Inte för att jag vet, det är 20 år sen jag var på disco sist (heter det förresten så nuförtiden). Själv lyssnade jag länge på två monitorer när jag valde, Genelec var ena alternativet. Det blev Yamaha MSP5. Om inte annat var det halva pengen. Nä nu slutar jag. Använd dina öron och lyssna själv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.