jim Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 LÅTNAMN: Sommaren Har glömt mig i år ARTIST/GRUPP: Jim GENRE: POP LÅTLÄNGD: 3:18 KOMPOSITÖR: JIM PRODUCENT:JIM EV. MEDVERKANDE: JOT INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,52 mb 1:A Utkast Detta är ett första utkast. En Vän har lagt massor av live grejer på låten. Lite annorlunda låt för att vara mig kanske, men svenska texten finns kvar. ge gärna respons. Detta är en slaskmix o sång + inst ska spelas in mer seriöst Jimmy Your browser does not support the HTML5 audio tag
Strukt Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 (redigerat) För att vara en slaskmix så låter det jävligt bra. Basen jobbar inte så mycket dock, men det skal ni säkert fixa till.. Sångaren låter bra också Diggar den 🙂 Redigerat 26 augusti 2005 av Strukt
Desmond Postat 26 augusti 2005 Postat 26 augusti 2005 Låter som något Per Gessle skrev till Moderna Tider men som inte kom med. Dvs låten håller inte riktigt. Gitarren låter för j-vligt förresten när den svarar på sångstämman.
herwhisper Postat 27 augusti 2005 Postat 27 augusti 2005 Bra: Sången låter mycket bra, skön röst. Bra låt, med potential. Dåligt: Gitarrljudet är inget vidare, sololjudet är fruktansvärt. Och det är jobbigt att lyssna på när solot är så råpannorerat. Försök att få den lite mer centrerad. Trummljudet va inte så kul, och dom ligger alldeles för lågt i mixen. Sångvolymen är för hög, tycker jag i allafall. Men som sagt, en bra låt! Jobba lite med mixen så kommer detta att bli hur bra som helst!
91:an Postat 27 augusti 2005 Postat 27 augusti 2005 Jag tycker inte sång och komp passat ihop tillsammans. Till den sången tror jag mer på ett akustisk komp, inte ett hårdrockskomp. Som det nu är krävs en kraftfullt skrikig sång en oktav högre upp för att samverka. Mitt förslag är byt ut elgitarrerna mot akustiska ev behåll dem i breaken. Bra låt annars.
jim Postat 27 augusti 2005 Trådstartare Postat 27 augusti 2005 tack boys.. Vi tar åt oss...ny mix inom kort
Myrli Postat 28 augusti 2005 Postat 28 augusti 2005 ey.. trevlig låt.. verkligen. Låter lite som gessle. Jag tycker att gitarrerna är alldeles för hårda om man jämför med sången, När jag drog i gång låten så trodde jag att det skulle bli nåt ösigt metal liknande, men så kom sången in och det blev konstigt. Antingen kan du ta bort dom distade gurorna och göra låten mera poppig ala gessle, eller så skriver du mera text och tar i som en metal skrikande tok... 😛 //Anders
jim Postat 28 augusti 2005 Trådstartare Postat 28 augusti 2005 tack Myrli. Jag ska fundera på det. Tycker att det är lite kul med helt "nördig" text till det hårda ljudet. Men ska snacka med polaren o se vad vi kommer fram till Tack
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.