Jump to content
Annons

Studio Remix Competition 05


Recommended Posts

Annons

Jag har redan blockerat mig. Allt jag kan tĂ€nka pĂ„ Ă€r Danny Tenaglias remix av Depeches I Feel Love. SĂ„ ska det göras. Remixen ska vara bĂ€ttre Ă€n originalet! FĂ„r se om jag kan trolla fram nĂ„got ur kjolfĂ„llen! 😛 Men kanske Ă€r det bĂ€st att helt enkelt ge jobbet Ă„t nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som kan sina grejer...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

fan va usel den nya va... orginalet e sĂ„Ă„Ă„ mycke bĂ€ttre... vocalen i denna va ju vĂ€rdelösa. 🙂

Det spelar vÀl ingen roll.

1) Det Àr ett jobb som skall göras och det Àr ett kul jobb!

2) OriginallÄten Àr totalt vÀrdelös den ocksÄ. Bit ihop! Vi kan alltid göra vÄra egna saker ÀndÄ, eller hur? Kom ihÄg: det blir KUL!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

fan va usel den nya va... orginalet e sĂ„Ă„Ă„ mycke bĂ€ttre... vocalen i denna va ju vĂ€rdelösa. 🙂

Det spelar vÀl ingen roll.

1) Det Àr ett jobb som skall göras och det Àr ett kul jobb!

2) OriginallÄten Àr totalt vÀrdelös den ocksÄ. Bit ihop! Vi kan alltid göra vÄra egna saker ÀndÄ, eller hur? Kom ihÄg: det blir KUL!

har andra jobb som ja prioriterar före... fÄr se om ja fÄr nÄgon tid över o ifall ja fÄr lite inspiration... visst hade de vart skoj att delta!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

har andra jobb som ja prioriterar före... fÄr se om ja fÄr nÄgon tid över o ifall ja fÄr lite inspiration... visst hade de vart skoj att delta!

Ja, dÄ sÄ...Jag har tillhör ju inte 'de anlitade' sÄ jag fÄr vÀl kÀnna mig sÄ viktig jag kan i detta lilla sammanhang helt enkelt. Men hÄll med om att om det Àr en kass lÄt sÄ Àr det ju en jÀtteskojig utmaning att göra den till en bra lÄt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

har andra jobb som ja prioriterar före... fÄr se om ja fÄr nÄgon tid över o ifall ja fÄr lite inspiration... visst hade de vart skoj att delta!

Ja, dÄ sÄ...Jag har tillhör ju inte 'de anlitade' sÄ jag fÄr vÀl kÀnna mig sÄ viktig jag kan i detta lilla sammanhang helt enkelt. Men hÄll med om att om det Àr en kass lÄt sÄ Àr det ju en jÀtteskojig utmaning att göra den till en bra lÄt!

Orginal-lĂ„ten e skitbra ju! Googla pĂ„ Disco FĂŒhrer sĂ„ mĂ€rker du 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

fan va usel den nya va... orginalet e sĂ„Ă„Ă„ mycke bĂ€ttre... vocalen i denna va ju vĂ€rdelösa. 🙁

heh.. Jag undrade faktiskt om det var mina öron det var fel pÄ eller om det nu faktiskt var sÄ att sÄngen typ var hur falsk och otajt som helst. NÄja, det Àr nog inte enbart sÄngen det Àr fel pÄ i mitt fall. Ska bli kul att göra ett försök i alla fall.

FĂ„r man ha mer Ă€n ett bidrag? Jag försöker hitta nĂ„t sĂ€tt att fĂ„ med mina gamla leksakskeyboard i remixet, men det Ă€r nog risk att dom behöver en separat lĂ„t för att trivas 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sÄngen typ var hur falsk och otajt som helst

SĂ€kert med flit för att testa remixarens kunskaper om redigering och intonationsprocessorer... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
sÄngen typ var hur falsk och otajt som helst

SĂ€kert med flit för att testa remixarens kunskaper om redigering och intonationsprocessorer... 😛

jÀvligt omoget isf...

nĂ„got för xdjs att ta sig an 😕

///minus

😉

DĂ€r fick ni till det!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sÄngen typ var hur falsk och otajt som helst

SĂ€kert med flit för att testa remixarens kunskaper om redigering och intonationsprocessorer... 😛

jÀvligt omoget isf...

nĂ„got för xdjs att ta sig an 😕

///minus

😉

DĂ€r fick ni till det!

vi har haft en bra lÀrarkÄr, och dÀrför sÄ vill vi nu tacka följande alias: marcus rombo, danny cort, allas vÄran nattvaktare och sisst men inte minst olsberg. tack!

///plus & minus

Redigerat av Plus & Minus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
sÄngen typ var hur falsk och otajt som helst

SĂ€kert med flit för att testa remixarens kunskaper om redigering och intonationsprocessorer... 😛

jÀvligt omoget isf...

nĂ„got för xdjs att ta sig an 😕

///minus

😉

DĂ€r fick ni till det!

vi har haft en bra lÀrarkÄr, och dÀrför sÄ vill vi nu tacka följande alias: marcus rombo, danny cort, allas vÄran nattvaktare och sisst men inte minst olsberg. tack!

///plus & minus

😛

EDIT: ajabaja, inget OT i NyhetstrÄden!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...
sÄngen typ var hur falsk och otajt som helst

SĂ€kert med flit för att testa remixarens kunskaper om redigering och intonationsprocessorer... đŸ˜±

LĂ€gger till Declicker bland verktygen som behövs. 🙂

Jag började med att klippa ut gitarrerna och baslooparna, men det Àr clicks och pops överallt! Kan de inte anvÀnda crossfade eller klippa i "nollgenomgÄngarna"?

Jag satte mig för att "renovera" materialet. Det var en tuff uppgift.

Och sĂ€g inte att spĂ„rens digitalknĂ€pp och brusnivĂ„ maskerades i slutmixen. De hörs tydligt. NĂ„ja, nĂ€r jag var klar med basen hade det gĂ„tt en trekvart. För att fixa till en halvminut bas. 😕

Jag skulle kunna göra en remix med mina fĂ€rdigfixade gitarrloopar och en av fraserna ur lead vox, men resten skulle jag strunta i och spela in resten av spĂ„ren sjĂ€lv. Behöver jag sĂ€ga att jag inte Ă€r sĂ„ sugen pĂ„ att remixa lĂ€ngre nĂ€r 99% av tiden gĂ„r till att redigera istĂ€llet för att konstruera en remix. 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag började med att klippa ut gitarrerna och baslooparna, men det Àr clicks och pops överallt! Kan de inte anvÀnda crossfade eller klippa i "nollgenomgÄngarna"?

Jag satte mig för att "renovera" materialet. Det var en tuff uppgift.

Och sĂ€g inte att spĂ„rens digitalknĂ€pp och brusnivĂ„ maskerades i slutmixen. De hörs tydligt. NĂ„ja, nĂ€r jag var klar med basen hade det gĂ„tt en trekvart. För att fixa till en halvminut bas. 🙂

Det lĂ€t rĂ€tt jobbigt.. 😳 Hade det inte varit enklare att skapa basspĂ„ret frĂ„n scratch istĂ€llet? Basen Ă€r vĂ€l det första man vill Ă€ndra pĂ„ vid skapande av en remix? 😕

*tycker jag iaf*

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...