Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag kan inget om detta och borde därför inte svara, men jag känner mig ambitiös och vill tro att EXS24 tar 24bits upplösning?

/David

Postat

Största skillnaden är nog att EXSP24 är en sample player medans EXS24 är en ren sampler. I EXSP24 saknar man möjligheten att redigera enskilda samplingar.

Nån som kan detta mer i detalj korrigera mig om jag har fel.

Postat
Största skillnaden är nog att EXSP24 är en sample player medans EXS24 är en ren sampler. I EXSP24 saknar man möjligheten att redigera enskilda samplingar.

I EXSP saknar man även möjlighet att skapa egna Exs:er

Postat

Men det var väl ändå inte det här han frågade om 🙂

Postat

Men det var väl ändå inte det här han frågade om 🙂

Vad var det då?

Postat

EXS och EXS24 är ju samma sak.

Samplern heter EXS24.

Dess patch-filer sparas i EXS24:ans eget filformat med ändelsen .exs. Delvis därför som EXS24 i folkmun förkortas till EXS.

Även internt i Logic förkortas utgångarnas spårnamn till EXS, t.ex. EXS 01, EXS 02 osv.

Det finns en variant, vilket sagts i tidigare inlägg, som heter EXSP24 och som bara läser färdiga .exs-filer.

Slutsats: EXS är bara en kort benämning för EXS24. Ingen egen produkt.

Postat
Piccazzo och Jocke:

Läste ni verkligen frågan innan ni svarade?

Sampleplayern EXSP24 är ju inte ens nämnd 😕

Nej, men mest troligt är ändå att det var den (EXSP) han syftade på och inte filändelsen (exs).

Men Linus rätade ut alla frågetecken. Förutom dina. 😉

Postat

nån plug som heter EXS finns inte. EXS24 hette EXS24 från början. Däremot brukar man kalla instrumentfilerna för exs-filer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.