Linus Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 (redigerat) Funkar Freeze-funktionen på Rewire-kanaler också? Eller endast på VST-instrument och effekter? 🙂 Redigerat 26 augusti 2005 av Linus
zagor Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 du kan iof "freeza" rewire spåret om den har pluggar, kan jag tänka mig...
Linus Postat 2 september 2005 Trådstartare Postat 2 september 2005 Åh! Ett svar! 😎 Då kan jag lägga en oskyldig transparent insert-effekt på spåret och frysa? Annars får jag nöja mig med att bounca kanske...
zagor Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 ja, ett svar... men som sagt, jag är inte så säker, eftesom jag brukar köra det mesta från det enda rewire spåret mix l/r, eftersom jag gillar att bli klar i reson. effekterna är snällare, och funkar hur bra som helst. är det något jag ska freeza är vst och insert effekterna först, kom aldrig på tanken. frost datorerna klara det mesta...
VacUm Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 nä det går väl inte?? Reason matar ju ut ljud i realtid och har inte cubase full kontroll av allt så kan väl knappast det vara möjligt att frysa.. Eller?? Annars är jag rejält impad över rewire-systemet.
fredrik @ mi7 Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Hej på er. Nej, det går inte att göra en "freeze" på kanaler som kommer in till Cubase via ReWire. Det bästa sättet att spara eventuell kraft är att göra en vanlig "audio mixdown". med bara de spår man vill ha med aktiverade.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.