Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)
Funkar Freeze-funktionen på Rewire-kanaler också? Eller endast på VST-instrument och effekter? 🙂 Redigerat av Linus
Annons
Postat

Åh! Ett svar! 😎

Då kan jag lägga en oskyldig transparent insert-effekt på spåret och frysa?

Annars får jag nöja mig med att bounca kanske...

Postat

ja, ett svar...

men som sagt, jag är inte så säker, eftesom jag brukar köra det mesta från det enda rewire spåret mix l/r, eftersom jag gillar att bli klar i reson. effekterna är snällare, och funkar hur bra som helst.

är det något jag ska freeza är vst och insert effekterna först, kom aldrig på tanken.

frost datorerna klara det mesta...

Postat

nä det går väl inte?? Reason matar ju ut ljud i realtid och har inte cubase full kontroll av allt så kan väl knappast det vara möjligt att frysa.. Eller?? Annars är jag rejält impad över rewire-systemet.

Postat

Hej på er.

Nej, det går inte att göra en "freeze" på kanaler som kommer in till Cubase via ReWire.

Det bästa sättet att spara eventuell kraft är att göra en vanlig "audio mixdown". med bara de spår man vill ha med aktiverade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.