Sonnert Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 är det någon som har lyckats göra något bra Hoover-ljud? Ni vet det där klassiska ljudet som vanligen görs med juno alpha 2 (ialla fall av mig) som typ varenda hardcore-låt är uppbygd runt 🙂 skulle vara kul med ett riktigt bra hoover-preset till subtractorn eller malströmmen
Johan Royen Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Som inbiten förespråkare av innovativa lösningar måste jag först påpeka att det redan finns hundratusentals låtar med hooverljudet. Sedan kan jag avslöja att det finns massvis med exempel på hooverpatchar här och här.
mattias Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 lägg till en liten unison också till hoovern så kan det bli riktigt fett...
Sonnert Postat 4 januari 2004 Trådstartare Postat 4 januari 2004 jag gjorde ett eget försök. lyssna på'n
mattias Postat 5 januari 2004 Postat 5 januari 2004 jag gjorde ett eget försök.lyssna på'n jodå...den låter ganska saftig...men skruva dry/wet på unisonen så att den ligger på typ 70 eller nåt...blev lite väl mycket unison där kanske 😄
Sonnert Postat 5 januari 2004 Trådstartare Postat 5 januari 2004 skruva dry/wet på unisonen så att den ligger på typ 70 eller nåt...blev lite väl mycket unison där kanske /me testar. jo den blev nog lite renare då
WhatGoesOn (oregistrerad) Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Ursäkta en dum fråga från en nybörjare som inte börjat med Reason ännu. Den lilla snutt(?) Mattias gjorde skall spelas upp i Reason förstår jag. Min fråga är ingår ljuden som hämtades på Reasonstation i rns-filen eller hur vet dedacia vad som skall hämtas? Om det inte ingår hur sprider man lämpligast projet i Reason som man vill arbeta på tillsammans över Internet? Antar att mycket ljud och inställningar följer med Reason men jag blev imponerad av http://www.reasonstation.net/ som komplement.
Sonnert Postat 6 januari 2004 Trådstartare Postat 6 januari 2004 Den lilla snutt(?) Mattias gjorde rättelse: Den lilla snutt(?) Dedacia gjorde 🙂 om jag fattar din fråga rätt så ja, allt ingår i filerna man laddar hem från reasonstation.net (oftast) visst finns det en massa fina ljud med i reason, fast jag föredrar nog att göra dom själv
WhatGoesOn (oregistrerad) Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Oj, sorry självklart Dedacia 🙂 Du fattade nästan frågan rätt. Antar att du hämtade Hoover-ljud från reasonstation.net ? Sedan använde du det till din snutt ? Då är frågan; Finns ljudet du hämtade från reasonstation.net med i din rns-fil eller måste det hämtas och installeras(?) spearat?
spyfly Postat 7 januari 2004 Postat 7 januari 2004 Ja, hoover-ljudet finns med i rns-filen. Reason har den fina funktionen att alla patches inkluderas i filen när man sparar den, så att man inte behöver ladda ner dom separat.
WhatGoesOn (oregistrerad) Postat 7 januari 2004 Postat 7 januari 2004 Ja, hoover-ljudet finns med i rns-filen. Reason har den fina funktionen att alla patches inkluderas i filen när man sparar den, så att man inte behöver ladda ner dom separat. Snyggt! 😱
hygienteknikern (oregistrerad) Postat 19 januari 2004 Postat 19 januari 2004 Hmmm, man kanske ska börja sätta sig in i Reason på allvar. Lite svårt att komma igång bara, har ALDRIG lyckats göra något vettigt med det. Uppgraderade nyss till 2.5 också.... ÄNNU mer grejer! 😆 Nån som har tips på någon vettig tutorial - gärna svenska?
insolitus Postat 19 januari 2004 Postat 19 januari 2004 Nä inte på svenska, tyvärr 😆 Men i deras manualer tycker iaf jag att dom beskriver allt riktigt bra 🙁 Ta en helg och sätt dig in i dom...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.