Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

För ett par år sedan fanns ju sidan mp3.com som använde sig av payback for playback tricket. Innan den sidan gick omkull så fungerade den rätt bra.

Jag har för mig att det fanns några länkar i ett tidigare nummer av Studio till sidor som använder sig av betalning för antalet downloads man får på sina låtar, men jag hittar inte det nummret trots ett febrilt letande.

Någon som har några nyttiga länkar?

Inte för att man kommer tjäna några pengar om sådanna sidor finns, men det är ju bra promoton iallafall!

//Erik 😲

Annons
Postat

Detta tycker jag också skulle vara intressant å få höra om det är någon som vet något om. Fanns det inte en svensk variant i "Popwire" eller något liknande ett tag?

Postat

Borde ju finnas en drös liknande sidor... konstigt att man inte hittar någon kan tyckas.

Postat

MusicNet (www.musicnet.com)

60 cents per song. $7.00 per full-album. $.002 per stream.

Rhapsody (www.listen.com)

65 cents per song for non-subscribers, 60 cents per song for Rhapsody subscribers. $6.50 per full-album for non-subscribers, $6.00 per album for subscribers. 1 cent per stream.

Postat

www.musicv2.com finns ett system där nerladdaren måste "donera" en slant för att få lyssna på åbäket. Hur stor slanten ska vara bestämmer man själv.

Jag har inte läst på riktigt, men i deras nyhetsbrev stog det någonting om att de kunde gå runt jobbiga avgifter och annat strunt genom att göra så...att man "donerar" alltså...inte köper.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.