Lemmi (oregistrerad) Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 (redigerat) Hej, någon som har USB Ultra Focus och kan svara på om det är något att ha? Skulle också vilja veta någon svensk sida/affär som säljer det. Redigerat 11 oktober 2005 av Lemmi
Mats Stålbröst Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Hej! Den är testad i Studio: Sammanfattning Ultra Focus är en grym arbetshäst i den datorbaserade studion – kanske den enda syntplugg du behöver, då den ger dig det bästa från de senaste 30 årens viktigaste syntar. Ultra Focus är en riktigt komplett musikalisk målarlåda, med genomgående bra ljudprogram. Det är bara att installera, tuta och köra. Den är lättöverskådlig och enkel att använda. Se bara till att du har ordentligt med arbetsminne. Om Ultra Focus har en svaghet så är det just att den är en samplingsuppspelare. Den är oerhört mångsidig, men i och med att den försöker täcka in så många olika syntesmetoder kan den inte riktigt mäta sig med de mjukvarusyntar som koncentrerar sig på att återskapa en enda syntesmetod eller kanske en enda synt. Det innebär att den inte är det optimala valet för dig som är ute efter ett smutsigt, stinkande, frustande, rykande, bubblande och organiskt livs levande syntljud. Jämför exempelvis med Arturias Moog Modular V. Finns att köpa på Deals-Online: www.deals-online.nu för 3495 kr inkl moms. /MvH Mats
Linus Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Se bara till att du har ordentligt med arbetsminne. Hur mycket minne hade ni i testdatorn?
Lemmi (oregistrerad) Postat 2 oktober 2005 Postat 2 oktober 2005 (redigerat) Jag har ett väldigt jobbigt problem med Ultra Focus. Jag änvänder FL Studio och när jag öppnar UF och väljer ett instrumet i det och spelar med midikeyboardet så låter allt bra. men när jag lägger in nåt på piano rollen och sedan spelar upp det så blir det ett brus efter att varje ton spelas. Redigerat 11 oktober 2005 av Lemmi
Hans Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Hej! Jag gillar den inte alls! Hade jag den skulle jag (i stort sett) aldrig använda den! Det är som om man kombinerat det sämsta ifrån analoga synthar med det sämsta ifrån FM-synthar och resultatet blev då, USB Ultra Focus! Gillar man FM-synthar köp hellre alla gamla fysiska orginalen som finns (Casio VZ-8/10M, Yamaha TX81Z / FS1R) för mindre än 3.500:- sammanlagt eller N.I.´s FM7!
Lemmi (oregistrerad) Postat 9 oktober 2005 Postat 9 oktober 2005 (redigerat) Jag har nu iaf köpt den. Men kan inte använda den till något vetigt eftersom jag varken kan spela in direkt från keyboardet eller sequenca i FL Studio utan att det där bruset i bakgrunden kommer upp när jag spelar upp det. Jag har säkert fel inställningar någonstans eftersom jag inte är så jätte haj på inställningar överhuvudtaget, snälla hjälp någon 🙁 Redigerat 11 oktober 2005 av Lemmi
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.