musik (oregistrerad) Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 Hej! Vissa hälsningsfraser gillar jag mer än andra. Jag föredrar: Ha en bra dag! Sköt om dig! Jag hatar däremot: Hej med Dig! : Hatfrasen nummer 1 utan konkurrens. Då kan de lika gärna säga Skit på Dig! för egentligen betyder det ju Dra du åt helvete! Vadå MEEED dig? Det låter förbannat illa i mina öron. "Hej med dig!", ungefär som om man är ivägen och "kan inte du dra nu, din djävul?" Vi ses på onsdag! : Vadå? Hur vet han/hon det? Vad som helst kan ju hända som förhindrar det. Ogillas skarpt! Som att framkalla oturen... Andra fraser (om än ej hälsningar) som ogillas starkt: Jag köper det! Vem fan är det som handlar här? Acceptera heter det. Du gör som du vill! : Tidernas största bullshit. :musik
musik (oregistrerad) Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 Mmm och Jag gillar inte heller: Vi säger så så länge! : Hur djävla länge då? Det vill jag gärna veta! Börjar låta som Smurfen som är trött på allt... :musik
Carl_B Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 (redigerat) tycker DU ja! åfan!? allt jag säger är vad jag tycker såvida ja inte lägger till nåt. No offence men... Åhhh va ja tycker illa om de uttrycket, ett slags försöka dölja något jävligt elakt som kommer efteråt. T.ex "No offence, men de här låter förjävligt" "Nää de gör de ju inte" "Tycker DU ja!" Jag blir så arg så jag skulle kunna nita personen... Redigerat 24 augusti 2005 av Carl_B
Jocke Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 (redigerat) Öh, jag tror ni har problem... 😄 Edit: Men ha det så bra. Redigerat 24 augusti 2005 av Jocke
Tilly Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 (redigerat) haha. Brukar köra med ha det gött gubben eller om det är en tjej polare ha det gött tjejen/bruden/gumman fast är det en väldigt speciel polare så brukar jag ibland köra lite olika, tex: ha det gött kyssen/kryddan, mitt lilla daimkryss Ja jag är från Göteborg 😄 Redigerat 24 augusti 2005 av Roha
MusicGene Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 en annan favorit som man bara kan köra med utvalda humoristiska individer är ju att gorma Ha det förjävligt! när man skiljs eller som hälsningsfras Vad i helvete gör du här din djävul!?
Per_a_55 Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Åh fan, e de du är ju inte så välkomnande precis...
musik (oregistrerad) Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Hej! Min farfar brukade alltid svara "hej då", när man sa "hej" till honom. 😄 :musik
hackeman Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 fast är det en väldigt speciel polare så brukar jag ibland köra lite olika, tex: ha det gött kyssen/kryddan, mitt lilla daimkryss Ehh... så du kallar din "speciella polare" för "mitt lilla dajmkryss"? Dax att komma ut ur garderoben kanske? 😄
Pazo Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 När mina bästa polare ringer brukar jag svara: Va vill du? Puss å kram funkar alltid bra när man ska säga hej då! 😄
Tilly Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 fast är det en väldigt speciel polare så brukar jag ibland köra lite olika, tex: ha det gött kyssen/kryddan, mitt lilla daimkryss Ehh... så du kallar din "speciella polare" för "mitt lilla dajmkryss"? Dax att komma ut ur garderoben kanske? 🥰 haha jag kom ut ur gaderoben för väldigt längesen, då var jag hetro 😛 fråga min flickvän 🥰 Nja men man har ju vissa interna skämt med vissa polare enbart, har säkert ni alla 😛
Neosus Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Halloj!! brukar jag säga och när jag svarar i telefon brukar jag säga: Ja?
MusicGene Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Den coolaste jag sett någon svara i telefon var Kapten Sielaf i lumpen. När vi var inne och tog emot order på hans rum ringde det i telefonen. Han slet upp telefonen och skrek TALA! Tror fan att man var lite skraj för den mannen...
hackeman Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Halloj!! brukar jag säga och när jag svarar i telefon brukar jag säga: Ja? Jag brukar svara: "Ja, de e jag". Om idioten i andra ändan då svarar "Vem?" lägger jag på. De borde väl f-n veta vem de ringer till. 🥰
Matthew L Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Den coolaste jag sett någon svara i telefon var Kapten Sielaf i lumpen. När vi var inne och tog emot order på hans rum ringde det i telefonen. Han slet upp telefonen och skrek TALA!Tror fan att man var lite skraj för den mannen... 🙂😆😄
Linus Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Jag brukar svara "Ja, det är Kung av sand" i min telefon. En och annan telefonförsäljare har blivit förvirrad.
Per_a_55 Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Favorit svar i telefon: - Festvåningen, det är hovmästaren. - Vägförvaltningen, asfaltsavdelningen, vad kan vi hjälpa till med. - Detta är Agnells manuella telefonsvarare, jag kan just nu ta emot ditt meddelande.
Per_a_55 Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 "Tja kuknylle!" Bruker funka rättså bra. 🙂 Är det när hyresvärdinnan ringer?
Ken Kängström Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 (redigerat) Du får ha det så dåligt, så syns vi inte! 😳 Redigerat 25 augusti 2005 av addic59
hackeman Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 En annan ovana är att säga "Hej vad har du på dig?" när någon svarar i tellefån. Har frågat några av nina polares mammor det av misstag! 😆 Hör du inte skillnad på dina polare och deras mammor när de svarar? 😳
Itzhak Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 jag kom ut ur gaderoben för väldigt längesen, då var jag hetro 😆fråga min flickvän 😳 flickvän eller "flickvän"?
musik (oregistrerad) Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Hej! Om jag ringer någon som inte svarar med både sitt förnamn och efternamn, utan bara ett slappt "aaa", "hallå", "mmm", "tjaa", "ja!?" eller liknande, så brukar jag bara svara på exakt samma sätt själv så länge som krävs och hoppas att vederbörande ska tala om sitt fullständiga namn. Det kan gå till så här: "Aahh" "Aahh" "hallå" "hallå" "HALLÅÅÅ" "HALLÅÅÅ" "Vem E detta?" "Ja, vem e detta?..." Leder det inte till nånting lägger jag på! 🙂 :musik
hackeman Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 fast är det en väldigt speciel polare så brukar jag ibland köra lite olika, tex: ha det gött kyssen/kryddan, mitt lilla daimkryss Ehh... så du kallar din "speciella polare" för "mitt lilla dajmkryss"? Dax att komma ut ur garderoben kanske? 🙂 haha 🙁 jag kom ut ur gaderoben för väldigt längesen, då var jag hetro 🙂 fråga min flickvän 🙂 Nja men man har ju vissa interna skämt med vissa polare enbart, har säkert ni alla 😉 Det förstås. I de galna krogkretsarna pussas, kramas & kelas vi alla på alla håll oavsett kön. Jag är fortfarande inte säker på om det är på skämt eller allvar. 🙂
hackeman Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Hej! Om jag ringer någon som inte svarar med både sitt förnamn och efternamn, utan bara ett slappt "aaa", "hallå", "mmm", "tjaa", "ja!?" eller liknande, så brukar jag bara svara på exakt samma sätt själv så länge som krävs och hoppas att vederbörande ska tala om sitt fullständiga namn. Det kan gå till så här: "Aahh" "Aahh" "hallå" "hallå" "HALLÅÅÅ" "HALLÅÅÅ" "Vem E detta?" "Ja, vem e detta?..." Leder det inte till nånting lägger jag på! 🙂 :musik Ha. Jag svarar sådär, men jag hade lagt på före dig. 🙁
hackeman Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 En annan ovana är att säga "Hej vad har du på dig?" när någon svarar i tellefån. Har frågat några av nina polares mammor det av misstag! 🙁 Hör du inte skillnad på dina polare och deras mammor när de svarar? 🙂 De flesta av mina polare är tjejer. Ah. Polarinnor heter det då. 🙂 Så du hör inte skillnad på dina polarinnor och deras mammor? 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.