Jump to content
Annons

Ett mejl från Hale Bopp


Hur känns det?  

13 röster

  1. 1. Hur känns det?

    • 1 - Skönt
      7
    • X - Obeskrivlig känsla
      2
    • 2 - Finner viss avsky
      2


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ett mejl från Hale Bopp

* ARTIST/GRUPP: Hammagrella

* GENRE: Spejspop

* LÅTLÄNGD: säkert tre minuter

* KOMPOSITÖR/PROD: Hammagrella

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3,9 MB

* STATUS: Nu får den vara klar om ni inte skriker rakt ut

* LÅTLÄNK: Här

Den här kanske några av er hört en tidig version av förra året. Gjorde en liten ansiktslyftning på den i våras och mastrade till den häromdagen. Syftet med den här kvasi-intellektuella smörjan är att man ska få en skön känsla för dom aningslösa grabbarna i Grums (ja jag har skrivit låtar om dom förr).

Börjar den bli klar eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har nog missat den här hammagrellan. Jag tycker att denna är klar. Snyggt med "imagenpianot". Arret och mixen håller. Jag skulle inte ändra något. Kanske skulle jag höja elguran på refrängen ett snäpp. Samplingarna är kalas. Jag tycker det är mycket underligt att ni inte är världsberömda, iallafall i Sverige. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jorå, den börjar bli klar 😲

Är inte så insatt i vad Grabbarna i Grums pysslar med. Men jag kan konstatera att man blir lite glad av den 😛

Men lite mindre reverb på leaden och virveln hade jag nog velat ha!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt OK låt, charmig! Men jag skulle önska lite mer inlevelse i sången, den låter så..vad ska jag säga, likgiltig eller oengagerad. Som om Du bara "going through the motions" liksom... Ljudbilden är ball, speciellt tredje versen.

Mysiga ljudeffekter. Som komposition får jag lite George Harrison-vibbar. Det är högt betyg det! 🙂

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

nice, rikgit nice 🥰

tycker om texten 🥰

skönt känsla i låten me!

En fråga, får jag ta med mig denna till jobbet? Vi har nämligen halebop kundtjänst/support där.

Tänkte gå in å spela upp den för dom :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... kul låt! Det är mycket 80-tal över musiken samtidigt som texten är up-to-date. En liten rolig kontrast.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga, får jag ta med mig denna till jobbet? Vi har nämligen halebop kundtjänst/support där.

Tänkte gå in å spela upp den för dom 😳

Haha, självklart. Och texten är skriven typ 2000, på den tiden som Hale Bopp bara var en komet.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

juste driv i denna grella....kalasrefräng och sån't saäetans tryck i kompet...gillar...

den känns väl färdig för skivhyllorna...iallafall skulle jag lätt köpa den om den ingår i en samling av dina underfundiga kalaslåtar 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul o bra. Håller med Egget i frågan om varför du/ni inte är tokberömda.

Med den vanliga garderingen att "jag inte är ljudguru" så tycker jag ändå följande:

Mixen känns lite "blyg". Du kan lyfta lite till på mer än bara refränggitaren. Å andra sidan så är det ju en följsam gosig ljudbild, om man räknar bort den alltför dominerande virveln.

Textfråga: Varför sjunger du "nananananana" i refrängen, när alternativet skulle kunna vara ord?

heja AIK

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul låt!...låter fint!

Bra röst!..och konstigt att man inte hört denna på radion!..

Gillar orden .."tyst! jag tror att du fick mail"..och "tyst! nu hör jag nåt igen"..tonfallet där är så himla bra!.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

gladamatör (oregistrerad)

🤪 ....asgarvar !!! Måste bara få fråga vad du har för koppling till Grums ???

Har faktiskt lite polare som huserar där ... Hotellet på fredag samt lördag....casa rosa de övriga eller ....hehehehehehe

Nån gång emellan ....en dvd film från happy station ??? Shoppar loss på ICA Klingan ... Jobbar gruvön jaaaaaaaaaaaa...... 😛

Snygg låt H !!! /// MVH gladamatör

Link to comment
Dela på andra sajter

😱 ....asgarvar !!! Måste bara få fråga vad du har för koppling till Grums ???

Eh, ja kopplingen är att en tidig halva av Hammagrella körde förbi där en gång. Och håll med om att "Grums" ligger bra i munnen! 🙂

Ett Hammagrella-gig i Grums vore ju otroligt kultigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

När kommer musikvideon? 🙂 Tänker mig faktiskt ett det skulle funka som intro till ett barnprogram, med Åke och Hale Bopp som lagom crazy tecknade figurer som sitter framför datorn och mejlar.

Kanske sänka diskanten lite förresten? Tycker det hörs i början på sången och virveln, framförallt. (Eller så är det jag som är trött i öronen...) Annars låter det bra mixat.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt...tänkte peta den vidare till papperskorgen - men så såg jag en kommentar om Halebop kundtjänst 😉 ...och blev fast 🙂 Fantastisk text! och låt - Kosmisk var ordet 🙂

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...