Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det känns nästan som om dom är färdiga för tippen, men det sitter nog nån liten ljusskygg synthare och suktar efter gammal skit 😆

Kawai k4r har haft den sedan den var ny, kan fortfarande inte spela klaviatur.

Casio VZ1 finns det nått att säga!!

Roland MKS-50 😆

Det tråkiga med sådana här synthar är ju att om man t.ex trycker fram ljudet "piano" SÅ INTE FAN LÅTER DET PIANO!

Är det nån som vet om dom är värda något eller jag skall gräva ner dom i skogen!

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nykomling hänger samman med antalet poster.

Släng inte dessa fantastiska instrument! Du kan få några hundra kronor stycket, av den som vill köpa.

😆

:musik

Postat

Det jag är mest intresserad av är iallafall Casion och Rolanden 😲

plastocid (oregistrerad)
Postat

Jag vet inget om värdet på dessa prylar, men jag bjuder iaf 300 (+frakt) för kawai:en under förutsättning att den funkar. 😲

Postat

Vill bara förtydliga att dom är i bra skick 😲 har även en Alesis Data disk som jag använt för att midi sysex:a ljud till kawaien mm

Postat

Fråga:

Vart bor du nånstans? Funkar det bra att frakta en så stor grej som Casion via posten?

Postat
Det tråkiga med sådana här synthar är ju att om man t.ex trycker fram ljudet "piano" SÅ INTE FAN LÅTER DET PIANO!

😄

Nä, men det är väl nästan det som är charmen... -Synthar ska inte låta som ett piano, de ska låta synth!! 😆

Men hursomhelst, försök kolla upp priser litegrann, mer än ett par hundra ska du då få för dom!

Postat

Googlade på Kawaien och hittade priser från 1.200 till 3.000 så sälj inte för billigt.

plastocid (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Oj, lite för mycket för mig då, men om du inte blir av med den på annat håll vet du var jag finns 🙂

Redigerat av plastocid
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Oj, vad fel jag hade (trodde Casio:n var värd minst)! Enligt annonser från Privatpersoner är Casion värd mest, d.v.s drygt 2000 kr, Roland:en och Kawai-modulen drygt 1000-lappen. Sedan beror ju det på skicket, men minst dessa belopp handlar det definitivt om!!

😉

:musik

Redigerat av musik
Postat
Oj, lite för mycket för mig då, men om du inte blir av med den på annat håll vet du var jag finns 😄

Ge inte upp, orsaken till att jag hittade annonserna kan ju bero på att ingen ville betala så mycket... 😉

Postat

Det var som tusan 😄 Då kanske det är lönt att sätta ut dom på annons!

Eller så kanske nån har nåt kul att byta med, en gammal gitarr eller nått!

Jag säger som Malmsteen " det är inte pengarna som är roliga att ha utan prylarna man kan köpa för dom"

Postat

Jag köpte min Casio VZ-1 för 1000 spänn för nåt år sen med villkoret att jag hämtade upp den eftersom den väger enormt mycket. Har haft funderingar på att sälja den själv, och byta ut mot en VZ-10m, men jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra mig av med nånting som väger så mycket. Inte för att jag är missnöjd med synten som sådan. Den har bra tangenter med aftertouch och ljudmotorn är hur unik som helst. Det är mest det där med vikten..

Sen köpte jag en Kawai K4 (med tangenter) för 800kr. Den är jag riktigt nöjd med, eftersom den är rätt lätt och tangenterna är bra. Jag skulle egentligen helst velat ha en K4r, men nu är K4:ans tangenter bättre än de på min gamla MIDI-controller, så den får nog hänga kvar. 🙂

Tycker det är lite synd att två såna unika syntar inte går på mer pengar, men det är nog tyvärr så att dom generellt ligger runt 1000-2000 kr. För nån som är intresserad och villig att satsa på unikare ljud så är det definitivt inte skräp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.