Jump to content
Annons

Hjälp med modellbetekning..

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag undrar vad det är för modell på trummorna. Pukorna och kaggarna är i samma serie. De är av märket Pearl och det står All Maple Shell på dem. Hittar inte den betäkningen någonstans på nätet. Det fins bara i kombination av tre olika bokstäver typ mpx ocksåvidare.

Virveln är en Frefloating system Brass shell. Om det kan vara till någon hjälp?

Annons
Postat

Hade precis min trumgalne polare på tråden och frågade honom lite snabbt och fick en 30 minuters utläggning om alla Pearls serier under 1990- och 2000-talet.

Det jag minns av allt han sa var att ditt set också kallas MLX och var Pearls finaste set fram till typ mitten av 90-talet eller så, då det slutade tillverkas. Användes tydligen av många storheter, bl.a. Jeff Porcaro.

6 lager lönn eller nåt sa han också... 😏

Postat

Jo visst är det en skillnad på trummor för 2000 och trummor för 20 000, det håller jag med om. Men att betala mer än 15 000 för ett set minus cymbaler och tillbehör är bara galet, då handlar det mer om märkesbögeri och utseende än om kvalitet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.