Jump to content
Annons

Det här...  

4 röster

1. 1. Det här...

• 1... bör slängas
      0
    • 2... gillas sisådär, inte min kopp te
      0
    • 3... Är väl rätt ok
      2
    • 4... Är bra men har någa skavanker
      1
    • 5... Smakar gott i hörseltarmen!
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Everything in a Day

* ARTIST/GRUPP: Y-feeder

* GENRE: IDM

* LÅTLÄNGD: 3:46

* KOMPOSITÖR: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.5MB

* STATUS: Nästan färdig

* LÅTLÄNK:

Lite mystiska rytmer och späääjsiga ljud i ett alster åt IDM-hållet. Kommer att vara med på ett nätsläpp snart under aliaset Y-feeder, ska helst vara helt klart tills onsdag så alla kommentarer uppskattas varmt :-)

Det första jag släpper ut efter sommarens frånvaro från internet (eller ja, jag har ju haft modemet) :-)

Redigerat av Arete
Annons
Postat

Hmmm känner inte till denna typ av musik...men säger iaf vad jag tycker.

Jo det är rätt mycket avbrott i stycket? men det kanske ska vara så?..annars helt ok ljudbild för denna musikstil känns det som iaf...men jag får kolla upp IDM vet ju inte vad det är... 😉

helt ok iaf...

Postat

Jag gillar ljuden (och de rena fyrkants-vågorna)... 😉

Men det saknas kanske någon form av bas-gång ...

(Vad är IDM?)

Postat

Ahhhrreeg det här var nästan det jobbigaste du har gjort här. Mest beroende på att huvudrytmiken inte håller en enhetlig takt utan att du bryter upp den på ett väldigt besvärligt sätt. Det gör nästan ont i centrala nervsystemet. När man väl har fått igång foten så tiltas man lite. Efter en stund känns det mer enhetligt fram till där efter 2 minuter då det bara är synt.

Jag får inga sådana där klara bilder i huvudet som jag brukar få av dina grejor. Man får inte så mycket hjälp av titeln heller. Y feeder (skall det läsas "why feed her"?)

Inte det mest själklara jag har hört. 🙂

Postat

@Valdez: Jo avbrott ska det vara :-) IDM = Intelligent Dance Music (rätt missvisande namn). Förr kallades IDM oftast för electronica, men det namnet skiljer sig väldigt mycket i mening mellan europa och USA.

@ifransson: Basgång finns det ju en, dock inte riktigt av klassiskt snitt :-)

@Egghuvvet: Åhå? :-) Tycker inte rytmiken var så konstig, dock är det ju inte kaggen som man ska följa om man vill stampa takt..

Tråkigt att jag inte får fram en bild hos dig, det är det jag brukar vara bra på. Siktade på att beskriva en vanligt dag då man ser något helt vanligt men plötsligt inser hur vacker den vanliga saken egentligen är, och förmågan att tvinga bort dessa känslor och gå tillbaka till det vanliga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.