Jump to content
Annons

Ddrum 4 outputs

bubben

Recommended Posts

hejsan alla! jag har precis fått ihop hemmastudio någotsånär. Jag ska börja spela in men ajg har ett problem. B utgågnarna på ddrum4:an vill inte funka. Jag vill alltså kunna mixa t.ex virveln och kaggen på två olika kanaler i cubase. Detta är nu omöjligt eftersom alla A kanaler funkar men det verkar som om dom funkar som en mono kanal. Det finns en utsatt mono kanal som heter A1(mono) men när jag trycker in output sladden i A2 som endast borde skicka kagge signaler får jag både virveln och kaggen. Min fråga är alltså, hur får jag igång B utgågnarna. Kaggens input heter A2 därför borde dens utgång vara A2, likadant med virveln vars ingång heter B3 vars utgång alltså borde vara B3. A2 funkar men som mono B3 funkar inte, jag vill ta bort mono på A2 och få igång B3

Dela på andra sajter

Annons

Ta en titt i manualen, det står bättre beskrivet där än vad jag kan få ur mig... (lite stressad)

För att få kaggen på utgång A1 så panorerar du kaggen längst till vänster i menysystemet, och om du vill ha virvel i A2 så panorerar du den längst till höger på samma sätt.

(har för mig att clavia använt sig av någon konstig skala där 1 är vänster, 2 är centrerat och 3 är höger, eller nåt liknande).

se även till att pukorna inte skickar något ut genom A utgångarna genom att vrida dem till "off" läge.

När du sedan skall ta ut pukor mm. ur B utgångarna använder du dig av samma metod, kan dock hända att förfarandet skiljer sig lite eftersom det finns fler B utgångar, men om du som sagt tar dig en titt i manualen så finns all info där.

(har inte tillgång till min Ddrum4 modul eller manualen nu, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig närmre.)

Dela på andra sajter

Brojd Jag hoppas verkligen du kan återkomma med mer precis fakta eftersom jag köpte min ddrum4 begagnad har jag tyvärr ingen manual, en närmare beskrivning skulle uppskattas enormt, typ vilka knappar och vad menyerna heter osv. Tack så jätte mycket på förhand!

Dela på andra sajter

det är ingen fullständig plus att det känns lättare att få hjälp ett specifikt området här snabbt och enkelt 🥰

Hrmm.... Tillräckligt fullständig för att svara på din fråga iaf.

Out A:

This is where you position a channel in the stereo image at the outputs A1 and A2, like a pan-pot on a

mixer. You can pan each channel individually. The stereo image stretches from 1.00 (full left) via 1.50

(center) to 2.00 (full right) (see the figure below). There are 25 steps to either side of the center position.

By turning the ROTARY DIAL all the way counter clockwise you may switch off a channel from the A

outputs, by selecting ‘OFF’.

Kolla i manualen på sidan 20 och 21 så får du veta mer om det du söker.

Massa bilder som beskriver hur saker och ting går till där.

Tror du att det går snabbare för mig att läsa manualen, saxa ut det viktiga och sedan försöka beskriva bilderna och förfarandet för dig än om du skulle göra det själv?

Om du läser igenom förfarandet och provar dig fram så kommer det säkert lösa sig, och om det är något du inte förstår så hjälper jag dig gärna.

Men jag tänker då fan inte göra jobbet åt dig.... läs på först och fråga sen! :rolleyes:

Redigerat av brojd
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.