Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Bytte ut quicktime och realplayer mot "Real- och QT-alternative" häromdan, och sedan dess har quicktime-pluginet fått för sig att ta över alla mp3-filer som jag försöker ladda ner eller lyssna på via internet!

Jag har kollat "Quicktime settings"->"file types" och där är inget alls iklickat... MediaPlayer (och nu även winamp) är inställt på att va "standardprogram" för mp3-filer, men trots det öppnas ett nytt fönster där QT-pluginet laddar ner och spelar mp3orna jag klickar på...

HJÄLP?!?

Annons
Postat

En lösning skulle kunna vara att gå in i Utforskaren -> verktyg -> mappalternativ -> filtyper -> bläddra fram ".mp3" och ta bort. Dubbelklicka sen på en mp3:a så bör det komma upp en ruta där du får välja standardprogram.

Så gjorde jag på den gamla goda tiden iaf. 🙁

Postat

Jocke: Tack för förslaget, men det funkade inte...

Om jag inte är ute och cyklar så tror jag att vad som sker inne i en webb-browser (i mitt fall Firefox) är skilt från det som händer med filer på hårddisken...?

Postat (redigerat)

kolla verktyg->inställningar->filhämtningar i FireFox. Där kanske ligger nått och spökar. Annars får då helt enkelt stämma in i hatkören över Quicktime.

Redigerat av MusicGene
Postat

Om du kollar under "Program"->QuickTime Alternative.. Har du inte nåt som heter "QuickTime Settings" där va??? Där bör du kunna ställa in vilka filer som skall associeras.

Postat

Jag har haft samma problem och löste det med storsläggan. Gick in i firefox programmapp, därefter in i plugins och tog bort allt som hette något med qt (quicktime). Och voila, inga problem med det mer. 🙁

Postat

Ah, MusicGene... Tack!

Fast lite konstigt var det ändå... Jag var tvungen att klicka klicka ur ett "plugin" som sa att mp3or var associerade med WMP... 🙁

Menmen, nu funkar det iallafall! 🙂

Hegobald: Det hade jag redan kollat, men tack iallafall... 🙂

Postat (redigerat)

Körde du Firefox? Isåfall, klicka upp Inställningar/Filhämtningar och klicka på Insticksmoduler under Filtyper. Avaktivera MP3 i listan. Då kommer Firefox fråga om du vill "öppna" eller "spara som" när du klickar upp filer.

Edit: Ser att du precis har avaktiverat insticksmodulen innan jag hann skriva klart. 😱 Mmm! Firefox rapporterar vilket program mp3:or är associerade med, i ditt fall WMP. Men listan gäller vilka filer som ska öppnas inuti Firefox med hjälp av någon plugin.

Vill du får mp3:or öppnade automatiskt av WMP, får du avaktivera pluggen för MP3 och sedan lägga till filtypen manuellt i Firefox och välja att WMP ska öppna filen.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.