Jump to content
Annons

bra pluggar till Cubase SX 2

linzatti

Recommended Posts

Tjenare...

Uppgraderade nyss mitt gamla VST5 till SX2 för ganska ansenlig summa pengar. Nu är jag ute efter lite nya pluggar. Har köpt senaste versionen av NI:s Reaktor, men jag behöver synthar och trummaskiner, en bra sampler och lite andra nyttiga saker. Det är proffsgrejer jag är ute efter. jag synkar mitt cubase med reason 2.5 så där har jag ju lite att hämta. Jag producerar deep/tech house och techno.

Dela på andra sajter

Annons

det finns ju en massa bra pluggar...

Novation V-Station är en bra plugg..

En av mina absoluta favoriter är nog Vanguard från ReFx

Trum maskin skulle jag nog rekomendera RM IV från Linplug, jävligt bra trum maskin faktiskt, Battery är minst lika bra den..

Sen det här med samplers har jag ingen riktigt koll på, det får ngn annan svara på 🙂

hoppas allt går bra!

Lycka till!

Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera Amplitube, V-station, sampletank och hypersonic. Jag kan tänka mig att Ntaive Instruments Guitar Rig kan vara bra också men den har jag inte testa än...

/Björn

Dela på andra sajter

Borde nog vara Reaktor. Men jag är inte hundra då jag aldrig använt den. Den låter inte så likt (om man inte ger sig attans på att jobba fram det ljudet, om det finns), men tanken är väl i stora drag densamma. Bygg din egen synt i synten.

Redigerat av Neko
Dela på andra sajter

Till Techno o dyl kan jag tänka mig att Tassman passar ypperligt. Man kan få till helt skruvade ljud i den och man kan bygga upp sin synt från scratch om man orkar - eller utgå från någon färdig modell och modifiera den. 😉

Dela på andra sajter

Tjenare...

Uppgraderade nyss mitt gamla VST5 till SX2 för ganska ansenlig summa pengar. Nu är jag ute efter lite nya pluggar. Har köpt senaste versionen av NI:s Reaktor, men jag behöver synthar och trummaskiner, en bra sampler och lite andra nyttiga saker. Det är proffsgrejer jag är ute efter. jag synkar mitt cubase med reason 2.5 så där har jag ju lite att hämta. Jag producerar deep/tech house och techno.

Rekomenderar Native PRO-53. Överhuvudtaget tycker jag Native

gör bättre plugins än Steinbergs egna VST. Native Absynth är också

ok.

/Spaceman

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.