Jump to content
Annons

Hur ofta får ni en vagel i ögat?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Det händer ju lite då och då att jag får en vagel i ögat. Hur gör ni för att undvika dem? När får ni dem oftast? Vad är en vagel för nåt egentligen?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Tack Musikgeniet för infolänken. Jag har haft sådana sedan före ettårsåldern. Har dem flera gånger årligen. Det räcker att jag sitter i drag, en öppen ventil, ett öppet djävla fönster i en buss t.ex. Å andra sidan svullnar ju hela halsen igen då också, liksom lite av näsan... That's life! Ungefär som en undulat...

När det gäller vaglarna så är de vidsträckta, ömmande och jag tror aldrig de innehållit var. Det är mer så att de är röda och gör ont när jag blinkar. Dra ut ögonfransar var nog ett skämt eller?! Även i susning.nu... Om jag skulle göra det i den omfattning som vageln brukar befinna sig så ryker ju mer än hälften av fransarna.

🙁

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Har då aldrig haft en sån där vagel i ögat...

Vet inte om man vill slita i ögonfransarna heller om man skulle få det? Växer de ens ut igen? När man blir i medelåldern är man väl helt kal runt ögonen...?

Du ska nog inte hålla på att klämma finnar i ögat, inte heller spruta Clearasil dit, låt de självläka istället...

Du vill väl inte bli blind pga nån satans finne du klämt på?

Det låter liksom inte lika heroiskt som de som har skador sen de deltagit i 2:a värdskriget och liknande...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Stöveln...i mitt fall handlar det inte om nån finne, har knappast aldrig haft nån finne faktiskt. Det är snarare en vanlig inflammation på ögonlockets insida, orsakat av temperaturväxling (drag och liknande)....

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det händer ju lite då och då att jag får en vagel i ögat. Hur gör ni för att undvika dem? När får ni dem oftast? Vad är en vagel för nåt egentligen?

🙂

:musik

Antagligen för mycket "data"... 😲

Näää allvarligt talat så är det en inflammation..eller infektion i talgkörteln.

En vagel bildas när det kommer in bakterier i körteln.

Blir den alldeles för besvärlig så kontakta läkare. Oftast så självläker vageln, men det finns receptfria salvor att köpa t.ex...noviform 5% som just är till för att behandla vagel.

Men det allra bästa är att inte röra den alls, och absolut inte klämma på den!..

En vagel behöver som regel inte behandlas av läkare.

I enstaka fall kapslar vageln in sig och bildar en oöm liten knöl. Om den inte försvunnit efter tre månader kan den opereras bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...