Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är väldigt intresserad av hur "Eric Prydz - Call on me" är mixad, det är inte själva låten jag är ute efter alltså =)

Jag tänker på kaggen som helt och hållet suger åt sig allt ljud, antar att kompressor är använt flitigt på hela stycket men på vilket sätt?

/Micke

Annons
Postat (redigerat)

Det kallas sidechaining och går ut på att man matar kompressorn med ett ljud och komprimerar ett annat.

EDIT: Exakt hur man gör är lite olika beroende program/kompressor. Iaf borde det finnas en hel del på forumet om det här. Har inte kollat själv.

Redigerat av BozoBlade
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det kallas sidechaining och det borde finnas ett antal trådar om det här på forumet.

EDIT: Någon var lite snabbare :rolleyes:

Redigerat av MarcusRombo
Postat
Det kallas sidechaining och det borde finnas ett antal trådar om det här på forumet.

EDIT: Någon var lite snabbare :rolleyes:

haha.. medans jag gjorde min edit kom ditt medelande fram.. 1-1 hehe...

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

EDIT: Någon var lite snabbare  :rolleyes:

haha.. medans jag gjorde min edit kom ditt medelande fram.. 1-1 hehe...

Klockrent! 😉

Postat

Det är egentligen bättre än använda automation på volymen på de grejer du vill sidechaina.. ger samma effekt med är mycket lättare att kontrollera!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.