Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Studio folk!

Jag vill satsa runt 10 000 kr på en ny pc som enbart skall gå till hemmastudio bruk. Det finns en rad olika processerorer som jag inte har någon koll på och vad som är optimalt för studiobruk. Jag vill inte betala överpris men samtidigt kunna spela in skiva med bra ljud för att kunna släppa på marknaden. Vad behöver jag?

Vad krävs av mig i pengaväg för att få det jag vill ha?

Sitter just nu på en ombyggd desktop IBM. med 512 minne och P3 med fire terratec ljudkort. Funkar som demo dator. Men funkar aldrig till att producera en bra skiva.

Mvh Michal 😳

Annons
Postat

Du kan ju börja med att gå in på Digidesigns forum, dom har ett par konfigurationer som dom rekommenderar. http://duc.digidesign.com/showflat.php?Cat...&fpart=1#360675

Är ju testade med ProToolsLE, men funkar nog alldeles utmärkt för andra program också.

Claes här på planket har ett recensionsforum, med lite datorkonfigurationer.

Studio hade ett test av några s k "musikdatorer" för några nummer sen. Beställ den och bli inspirerad.

Gör även en sökning här på forumet. Finns många poster om detta ämne!

Postat

Om det är Pro Tools LE du skall köra så är den tråd som JJ rekommenderar lag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.